خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه قالیشویان تهران در گفتگو با ایلنا:

اعلام نرخ‌های جدید قالیشویی تا آخر هفته

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۲

در سال ۹۱ برای هر متر مربع فرش ماشینی ۲۱۶۰ تومان و برای فرش دستباف ۳۹۵۰ تا ۶ هزار تومان بسته به نوع آن دریافت می‌شد این در حالی است که این نرخ‌ها در مقابل افزایش دستمزد کارگران و بهای مواد مصرفی در شستشو بسیار پایین است.

رییس اتحادیه قالی شویان تهران از اعلام نرخ‌های جدید قالی شویی تا آخر هفته خبر داد.

حمید محمدی کمسرخ، رییس اتحادیه قالیشویان تهران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نرخ‌های جدید قالی شویان برای ایام پایانی سال اظهار داشت: هفته گذشته درخواست نرخ‌های جدید را به کمیسیون بازرگانی ارائه دادیم که مقرر شد تا آخر هفته جاری نرخ‌های جدید را اعلام کنند.

وی با اشاره به نرخ‌های سال گذشته و پیشنهاد اتحادیه برای افزایش نرخ های امسال افزود: در سال ۹۱ برای هر متر مربع فرش ماشینی ۲۱۶۰ تومان و برای فرش دستباف ۳۹۵۰ تا ۶ هزار تومان بسته به نوع آن دریافت می‌شد این در حالی است که این نرخ‌ها در مقابل افزایش دستمزد کارگران و بهای مواد مصرفی در شستشو بسیار پایین است.

محمدی تصریح کرد: درخواست ما برای نرخ‌های امسال ۶ هزار تومان برای هر متر فرش ماشینی و ۸ هزار تومان برای هر متر فرش دستباف است.

وی با بیان اینکه مواد پاک کننده لک و کلر بسیار گران شده است، گفت: کلر هند یا ژاپن در سالهای گذشته گالنی ۱۵ هزار تومان بود که به ۲۴۰ هزار تومان رسیده و هیدروی آلمان نیز گالنی ۱۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر در صورتی که موجود باشد به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و نوع چینی آن هم از ۵۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.

محمدی کمسرخ در خاتمه گفت: بدلیل تخلفاتی که در خصوص قالی شویی در منازل صورت گرفته است بهتر است مردم قالی‌های خود را به مراکز معتبر و دارای مجوز ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز