خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با ایلنا:

پژو در بدترین شرایط ما را رها کرد / هزینه‌های مردم با درآمدشان تناسب ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۴

نباید فراموش کرد که پژو و سایر خودروسازان خارجی در بد‌ترین شرایط و در زمان گسترش تحریم‌ها ما را تنها گذاشتند و نباید در شرایط کنونی که گشایشی در حوزه بین الملل حاصل شده؛ بدنبال آن‌ها بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پژو و سایر خودروسازان خارجی در بد‌ترین شرایط و در زمان گسترش تحریم‌ها ما را تنها گذاشتند و نباید در شرایط کنونی که گشایشی در حوزه بین المللی حاصل شده بدنبال آن‌ها بود.

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به از سرگیری همکاری‌ها با خودروسازان خارجی اظهار داشت: در صورتی که پژو یا هر خودروساز خارجی تمایل به همکاری با ایران دارد؛ باید این همکاری به شیوه‌ای جدید باشد و آن‌ها نباید خودروهای از رده خارج، با سوخت بالا و امنیت پایین را در اختیار ایران قرار دهند.

وی افزود: متاسفانه خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵ و سایر خودروهای ساخت کارخانه پژو جزء خودروهایی هستند که میانگین مصرف سوختشان ۲ برابر میانگین مصرف جهانی است.

گروسی ادامه داد: این موضوع را نباید فراموش کرد که پژو و سایر خودروسازان خارجی در بد‌ترین شرایط و در زمان گسترش تحریم‌ها ما را تنها گذاشتند و نباید در شرایط کنونی که گشایشی در حوزه بین الملل حاصل شده؛ بدنبال آن‌ها بود.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی ایران به لحاظ داشتن ۲۴ مرز مشترک با سایر کشور‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌تواند مزیت قابل توجهی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده تولیدات صنعتی در کشور افزود: در چنین شرایطی تولیدکننده باید بیشتر بدنبال افزایش فروش محصولات خود باشد و از این راه سود ببرد نه افزایش قیمت‌ها، درحال حاضر شاید قیمت‌ها متعادل شده باشد اما مردم توانایی خرید ندارند!

گروسی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد قیمت‌ها و کیفیت خودرو براساس معیارهای جهانی باشد؛ تصریح کرد: هرچند امروز شاهد رشد قیمت خودرو هستیم اما متاسفانه در کیفیت آن‌ تغییری بوجود نیامده است.

وی در خاتمه گفت: به نظر می‌رسد باید شرایطی فراهم شود تا با ارائه تسهیلات بانکی و افزایش درآمدهای مردم آن‌ها را به سمت بازار خودرو سوق داد هم اکنون هزینه های مردم متناسب با درآمدهایشان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز