خبرگزاری کار ایران

عضو شورای رقابت در گفتگو با ایلنا:

قیمت خودروها به روز رسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۷

هم اکنون بررسی تاثیرنوسانات نرخ ارز بر تولیدات خودرویی در شورای رقابت در حال بحثو بررسی است که در صورت کاهش یا افزایش این مساله در قیمت‌ها لحاظ شود.

عضو شورای رقابت گفت: با دستورالعملی که شورای رقابت ارایه کرده، قیمت خودروها بر اساس این فرمول و با توجه به تغییر نرخ تورم به روزرسانی می‌شود.

عیسی امامی، عضو شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: براساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت، با هرگونه تغییر یا کاهش نرخ تورم، این فرمول بروز رسانی شده و قیمت خودرو تغییر خواهد کرد.

وی افزود: با تغییر و کاهش نرخ تورم بخشی و ارائه گزارش توسط بانک مرکزی، قطعا این مساله در فرمول قیمت خودرو محاسبه و قیمت‌های جدید بر این اساس مشخص و کاهش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون بررسی تاثیر نوسانات نرخ ارز بر تولیدات خودرویی در شورای رقابت در حال بحثو بررسی است که در صورت کاهش یا افزایش این مساله در قیمت‌ها لحاظ شود.

وی تاکید کرد: فرمول قیمت‌گذاری خودرو به نحوی تعیین شده است که در هر شرایط و یا زمانی می‌توان قیمت دقیق را محاسبه کرد، بنابراین در شرایطی که به جهت تحریم‌ها و نرخ ارز قیمت خودرو افزایش یافت با رفع تحریم‌ها و کاهش نرخ ارز قطعا این مساله در تعیین قیمت جدید و کاهش قیمت تاثیر خواهد گذاشت.

عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به پشتوانه قانونی فرمول قیمت‌گذاری خودرو تصریح کرد: با رفع تحریم صنعت خودرو و کاهش هزینه تولید خودرو، شرکت‌های خودروساز باید این تغییر نرخ‌ها را در قیمت محصولات تعیین و اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز