خبرگزاری کار ایران

گزارش مشروح ایلنا از بازار خودرو:

احتمال افزایش ۲۰درصدی بهای خودرو تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۴

بازار خرید و فروش برخی خودروهای داخلی رونق گرفته و موجب افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها شده است به طوری که عمده این تاثیر بر قیمت خودروهایی مثل ال۹۰ و پژو ۲۰۶، بوده است.

بازار خودرو مانند سایر بازارها در یک سال گذشته روند پرافت و خیزی را شاهد بوده است، از سویی عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز کاهش یافته و از سوی دیگر بالارفتن بهای خودروهای تولیدی میزان تقاضا را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با نگاهی به بازار خودرو به نظر می‌رسد کاهش عرضه در برابر میزان تقاضا و از سویی تورم و مشکلات اقتصادی در مقابل امید نسبت به رفع تحریم‌ها و احتمال کاهش قیمت، موجب سردرگمی خریداران در بازار شده است.

این شرایط درحالی است که بعداز اظهارات اخیر وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز در مورد افزایش قیمت، بسیاری از تولیدات داخلی در بازار بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت یافت، اما با تغییر رویکرد وزیر و اعلام عدم افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان تا پایان سال جاری، نه تنها قیمتها به وضعیت قبل بازنگشت بلکه موجب شد که فروشندگان با وجود عدم متقاضی، قیمت‌ها را کاهش ندهند و بازار خودرو همچنان در انتظار کاهش قیمت بوده و این موضوع بر رکود دامن بزند.

احتمال ورود دلالان به بازار خودرو

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در روزهای اخیر هیچ گونه افزایش و کاهشی جدی در قیمت خودروهای داخلی صورت نگرفته است.

حسن زمانی افشار ضمن تاکید بر عدم تغییر و نوسان قیمت خودرو در چند روز اخیر گفت: قیمت خودرو در روزهای اخیر هیچ‌گونه کاهش یا افزایش جدی نداشته است و همچنان اغلب خودروهای داخلی بر اساس افزایش قیمتی که ظرف هفته‌های گذشته صورت گرفته معامله می‌شود.

به گفته وی در دو هفته اخیر جزء نوسان جزیی در قیمت برخی خودروها، همچنان بسیاری از تولیدات داخلی بر مبنای قیمت‌های دو هفته اخیر خرید و فروش می شوند.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان در ادامه از احتمال ورود دلالان به این بازار ابراز نگرانی کرده و معتقد است کسانی که مجوز فعالیت در بازار خودرو را ندارند هر لحظه احتمال دارد که با حضور در این بازار، موجب برهم خوردن بازار فعلی خودرو شوند.

وی برخلاف دیگر فعالان بازار ایام محرم و صفر را موجب رکود در بازار خودرو می‌داند و می‌گوید به دلیل شرکت بسیاری از هموطنان در مراسم عزاداری در استان‌ها و شهرهای کشور و تعطیلی بازار در دهه‌های دو و سوم محرم، بازار اغلب کالاها از جمله بازار خودرو رونق چندانی نخواهد داشت.

روند صعودی قیمت خودروهای کم تیراژ در بازار

این در حالی است که علی افشار از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، وضعیت فعلی بازار خودروهای داخلی را نسبتا مناسب می‌داند و معتقد است که با افزایش قیمت خودرو در هفته های گذشته و افزایش تقاضا، بازار خرید و فروش برخی خودروهای داخلی رونق گرفته و موجب افزایش ۷ تا ۱۰ درصد قیمتها شده است به طوری که عمده این تاثیر بر قیمت خودروهایی مثل ال۹۰ و پژو ۲۰۶، بوده است.

به گفته این فعال بازار هم اکنون قیمت برخی خودروها به دلیل تیراژ کم و افزایش تقاضا روند صعودی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نیز بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

این فعال بازار خودرو رونق بازار خودروهای داخلی در هفته های اخیر را، به دلیل شروع ماه محرم می‌داند و می‌گوید هر ساله با آغاز ماه محرم بازار خودرو رونق می‌گیرد در وافع با شروع ماه محرم و سفر بسیاری از هموطنان به سایر استان‌ها و شهرهای کشور شرکت و در مراسم عزاداری، موجب گرم شدن بازار خودرو می شود.

وی معتقد است که قیمت خودروها کم تیراژ به دلیل افزایش تقاضا هم اکنون روند صعودی داشته و این احتمال وجود دارد که تا پایان امسال قیمت این نوع خودروها بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز