خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران:

توافق ژنو مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا را هموارتر کرد

کد خبر : ۱۲۳۲۹۲

به لحاظ امکانات و زیرساخت‌های صنعت قطعه‌سازی خودرو ایران در بین پنج کشور بزرگ دنیا قرار گرفته و همین مساله می‌تواند یک فرصت بزرگ برای خودروسازان خارجی به شمار رود.

توافقات هسته‌ای ژنو، یک پیروزی بزرگ برای ایران است و در عین حال مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا به همایش بین المللی صنعت خودرو ایران را هموار تر کرد.

به گزارش ایلنا، ساسان قربانی دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، با بیان این مطلب گفت: اگر تا پیش از این بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا با دغدغه و یا حساسیت بیشتری موضوع همکاری با خودروسازان ایرانی را ارزیابی می کردند، اکنون با رویکرد مثبتی که در فضای بین المللی شکل گرفته، می‌توان مسیر را برای شکل‌گیری اتحاد استراتژیک آنها با خودروسازان ایرانی فراهم کرد.

وی در حالی‌که همکاری با خودروسازان ایرانی را یک فرصت استثنایی برای بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان دانست، اظهار داشت: ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که از زیرساخت‌های کافی در صنعت خودرو و قطعه سازی برخوردار بوده و در عین حال، این منطقه از یک بازار نوظهور و گسترده در زمینه فروش خودرو و قطعات برخوردار است.

قربانی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ کشور مهم جهان در زمینه تولید خودرو حضور خود را در همایش تهران قطعی کرده اند، تصریح کرد: به لحاظ امکانات و زیرساخت‌های صنعت قطعه‌سازی خودرو ایران در بین پنج کشور بزرگ دنیا قرار گرفته و همین مساله می‌تواند یک فرصت بزرگ برای خودروسازان خارجی به شمار رود.

وی تجربه تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال توسط خودروسازان ایرانی را بزرگترین دلیل قانع کننده برای همکاری خودروسازان خارجی با کشورمان ذکر کرد و افزود: در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران تلاش خواهد شد تا تمام ابعاد و مزیت های موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران برای میهمانان خارجی تشریح شود.

کنفرانس بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد و تاکنون حضور هیات هایی از کشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک و… قطعی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز