خبرگزاری کار ایران

واردات کالای چینی با برند ایرانی باعثجمع‌آوری طرح شبنم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۹

تمامی مدیران پروژه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و عمرانی در کشور استفاده از کالا و محصولات تولید داخل در مقایسه با نمونه‌های خارجی را در اولویت قرار بدهند.

نعمت‌زاده در خصوص واردات برخی از کالاهای چینی با برند و بسته بندی ایرانی و حتی طرح شبنم توضیح داد: همین مشکلات طرح شبنم باعثشد که وزارت صنعت معدن و تجارت برای حل و فصل مشکلات آن نسبت به جمع آوری طرح شبنم اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه نمایشگاه آب و برق در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش توانمندی مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی در صنایع آب و برق کشور گفت: دولت هم باید به منظور افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی صنایع آب و برق و توسعه در طراحی‌ها، ساخت تجهیزات و اجرای طرح‌های آب و برق برای پیمانکاران و سازندگان داخلی مشوق‌های صادراتی و تشویقی در نظر بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سئوال که یکی از انتقادهای سازندگان صنعت برق واردات بی‌رویه کالا و تجهیزات از کشورهایی همچون ایران به داخل کشور است، تصریح کرد: شاید این واردات مربوط به گذشته بوده و اگر الان آماری از واردات در اختیار دارید، به وزارت صنعت ارائه کنید.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به توان و ظرفیت‌های ایجاد شده در داخل کشور برای تولید انواع محصولات روشنایی همچون لامپ و تجهیزات صنعت برق در داخل کشور بیان کرد: با توجه به توان و ظرفیت ایجاد شده به تمامی مدیران دولتی پیشنهاد می‌شود که آن دسته از محصولاتی که در داخل کشور ا مکان ساخت آن‌ها وجود دارد، از ارج از از کشور وارد نکنند.

وی همچنین پیشنهاد کرد: تمامی مدیران پروژه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و عمرانی در کشور استفاده از کالا و محصولات تولید داخل در مقایسه با نمونه‌های خارجی را در اولویت قرار بدهند.

نعمت‌زاده همچنین در خصوص واردات برخی از کالاهای چینی با برند و بسته بندی ایرانی و حتی طرح شبنم توضیح داد: همین مشکلات طرح شبنم باعثشد که وزارت صنعت معدن و تجارت برای حل و فصل مشکلات آن نسبت به جمع آوری طرح شبنم اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز