خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده تاکید کرد:

تحریم‌های ظالمانه ویک جانبه مغایر با منشور ملل متحد است / عضویت سایر کشورهای اسلامی در D۸

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۲۵

ارزش کل دارایی های ۶۸ صندوق توسعه ملی، صندوق نسل فردا، صندوق رفاه ملی و در مجموع صندوق های بین نسلی ۴.۷ تریلیون دلار است که ۴۹ درصد از این رقم یعنی حدود ۲.۳ تریلیون دلار در ۱۹ کشور عضو قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم‌های ظالمانه ویک جانبه مغایر با منشور ملل متحد است و این تحریم‌های اقتصادی تاکنون میلیاردها دلار به داد و ستد کشورهای اسلامی ضرر وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای اسلامی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران اظهار داشت: توسعه صادرات میان کشورهای اسلامی به عنوان یک نیروی ارزشمند تلقی می‌شود که بر این اساس نمایشگاه‌هایی که خوب ساماندهی شده‌اند، می‌توانند به مقیاس وسیعی موجبات توسعه صادرات کشورها و بنگاه ها را فراهم کند.

وی افزود: کشورهای اسلامی دارای بازار مصرف ۱.۶ میلیارد نفری هستند که از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و برخی از این کشورها دارای ذخایر عظیم معدنی و مواد طبیعی هستند که میتوانند موجبات توسعه تجارت میان آنها را فراهم کند.

وزیر صنعت با اشاره به کل دارایی صندوق‌های توسعه در کشورهای اسلامی گفت: ارزش کل دارایی های ۶۸ صندوق توسعه ملی، صندوق نسل فردا، صندوق رفاه ملی و در مجموع صندوق های بین نسلی ۴.۷ تریلیون دلار است که ۴۹ درصد از این رقم یعنی حدود ۲.۳ تریلیون دلار در ۱۹ کشور عضو قرار دارد.

وی ادامه داد: در اغلب اجلاس‌های سازمان همکاری اقتصادی بین کشورهای اسلامی بر روی توسعه تجارت بین کشورهای عضو OIC تاکید شده است.

وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته از اهدای کمک به کشورهای کمتر توسعه یافته خودداری می کنند، این در حالی است که کشورهای اسلامی باید به کمک کشورهای کم رشد مسلمان بشتابند و با سرمایه گذاری در منابع، معادن و جاذبه‌های توریستی به توسعه اقتصادی کشورها و حجم تجارت آن ها کمک کنند.

وی با اشاره به عضویت ایران در دی ۸ گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو D۸ برای تحقق اهداف D۸ پیشنهاد می کند که سایر کشورهای اسلامی نیز عضو D۸شوند.

وی در خاتمه گفت: تحریم‌های ظالمانه ویک جانبه مغایر با منشور ملل متحد است و این تحریم‌های اقتصادی تاکنون میلیاردها دلار به داد و ستد کشورهای اسلامی ضرر وارد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز