خبرگزاری کار ایران

معاون صادرات و امور بین الملل سایپا:

سایپا علی رغم تحریم‌های مضاعف صادرکننده ممتاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۹

موضوع ورود به بازار بزرگ روسیه را در دستور کار داریم که بازاری اروپائی محسوب می شود و امیدواریم از ابتدای سال ۲۰۱۴ فعالیت ما در بازار روسیه با معرفی محصولات جدید بخصوص خودروهای تیبا و تیبا ۲ آغاز شود.

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: در دهه دوم تلاش و فعالیتهای صادراتی شرکت سایپا امروز شاهد رشد تصاعدی و چشمگیر شرکت سایپا در حوزه صادرات و تسری این فعالیت ها به شرکت های گروه سایپا هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن جوان با بیان اینکه در گذشته صادرات قطعات در کشور جدی گرفته نمی‌شد و ایده و تفکر منسجمی در خصوص صادرات قطعات در کشور وجود نداشت، افزود: اما در حال حاضر می‌توانیم اعلام کنیم که انواع قطعات با کاربری های متفاوت اعم از آنکه در خطوط تولید شرکتهای مختلف استفاده یا برای خدمات پس از فروش بکار گرفته شود به کشورهای هدف صادر شده است.
وی ادامه داد: این رشد و پیشرفت مرهون برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های گروه سایپا بوده که می‌توان نتیجه آن را در دستاوردهای صادراتی متعدد سایپا ببینیم

معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: برخورد آکادمیک و علمی با مقوله صادرات در یک دهه گذشته با کمک همکاران سایر واحدهای مرتبط از جمله مرکز مطالعات استراتژیک سایپا ابزارها و مدلهای مناسبی را در اختیار واحد صادرات قرارداده است که بواسطه آن و با توجه به سبد محصولات صادراتی، بازار های هدف اولویت بندی گردیده است. در نتیجه امکان تمرکز فعالیت ها بر بازارهای مشخص صادراتی افزایش یافته و با رویکرد حفظ بازارهای قبلی بدنبال توسعه بازارهای جدید بوده‌ایم.
مهندس جوان با اشاره به اولویت بندی ۴ منطقه مهم دنیا در هدف گذاری های سایپا اذعان داشت: مناطق آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه و منطقه CIS به عنوان مهمترین اولویت های صادراتی سایپا درنظر گرفته شد. وی اولین اولویت سایپا در اهداف صادراتی را بازارهای منطقه خاورمیانه برشمرد و افزود: علاوه بر کشورهای سوریه، عراق و افغانستان در منطقه CIS نیز محصولات خود را به کشور های آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان صادر نموده و موفق شدیم به بازار اوکراین با استانداردهای سخت گیرانه اروپایی وارد شویم.
جوان افزود: در همین راستا موضوع ورود به بازار بزرگ روسیه را در دستور کار داریم که بازاری اروپائی محسوب می شود و امیدواریم از ابتدای سال ۲۰۱۴ فعالیت ما در بازار روسیه با معرفی محصولات جدید بخصوص خودروهای تیبا و تیبا ۲ آغاز شود.
معاون صادرات و امور بین الملل سایپا افزود: در منطقه خاور میانه، سایپا از دیرباز حضور جدی داشته است بطوریکه در چند سال متوالی توانستیم درسوریه رتبه برترین وارد کننده از لحاظ تعداد خودرو را به خود اختصاص دهیم و همین اتفاق در کشور عراق نیز صورت پذیرفت.
محسن دستخوش جوان با اشاره به استراتژی های صادراتی سایپا در منطقه آفریقا از حضور سایپا در بازارهای سودان، مصر و الجزایر خبرداد و تاکید کرد: در کشور مصر با صادرات تیبا حضور خود را پررنگ تر کرده ایم و در کشور الجزایر بعنوان بزرگترین بازار آفریقا بعد از کشور آفریقای جنوبی برنامه ریزی های جدی شده تا بتوانیم در دور جدید اقدامات با حضور مستقیم در بازار محصولات خودمان را عرضه کنیم.
جوان اظهار داشت: در غرب و شمال غرب آفریقا در کشورهایی مانند سنگال، نیجر، ساحل عاج، نیجریه و غنا برنامه حضور جدی داریم و در حال مذاکره هستیم تا محصولات سایپا را در این بازارها با تیراژ بالاتر عرضه نمائیم.
وی افزود: در امریکای لاتین نیز از سال ۲۰۰۶خط تولید محصولات سایپا با سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی در کشور ونزوئلا شروع به فعالیت نموده است و امیدواریم که بتوانیم دیگر کشورهای آن حوزه را نیز به بازارهای صادراتی محصولات خودمان تبدیل کنیم
معاون صادرات و امور بین الملل سایپا با اشاره به هدف صادرات ۲۰ درصد ازمحصولات تولیدی سایپا تا سال ۹۵ تاکید کرد: سیاست گروه خودروسازی سایپا بر این است که از این طریق بتواند به خودکفائی ارزی دست پیدا کند.
جوان با اشاره به موانع و مشکلات موجود در صادرات محصولات سایپا گفت: بحثنقل و انتقال ارز و روابط بانکی با کشورهای دیگر یک مشکل جدی برای صادرکنندگان بوده که انجام مبادلات تجاری با سایر کشورها را دچار مشکل کرده است.
وی افزود: از دیگر موانع قابل ذکر، کمبودهای موجود در زیرساختهای حمل و نقل در کشور است که به دلیل عدم سرمایه گذاری و حمایت درست، هزینه های هنگفتی به صادر کنندگان تحمیل شده و با تشدید تحریم ها و کارشکنی های شرکتهای حمل و نقل خارجی افزایش هزینه صادرات را در پی داشته است.
جوان با انتقاد به برخی اظهارنظرهای نادرست افزود: متاسفانه نزدیک به یک سال است که بواسطه اظهارنظرات نسنجیده در خصوص محصولات کیفیت و سطح استاندارد خودروهای داخلی، برخی از بازارهای صادراتی بدلیل همجواری و بعضاً همزبانی با کشورمان، واردات خودرو از ایران را کاهش دادند و عملاً با استناد به اظهارات مذکور باعثکاهش حجم صادرات خودرو و در نتیجه وارد آمدن ضرر و زیان هنگفت به صنعت ملی و تولید داخلی شدند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص استاندارد خودروهای داخلی اظهار داشت: با تمام این بی‌انصافی ها باید در نظر داشت که استاندارد خودروهای تولید داخل در سالهای اخیر با ارتقای چشمگیری همراه شده است بطوریکه به استانداردهای جهانی نزدیک شده ایم.
جوان خاطرنشان کرد: یک واقعیت را باید پذیرفت که علاوه بر آنکه کشور ایران هدف تحریم های ناعادلانه شده صنعت خودروی کشور نیز بطور خاص از ابتدای جولای امسال تحریم شده است. شرایط بسیار دشوار تر از قبل است و برای تحقق اهداف صادراتی باید ضمن تلاش مضاعف از محدودیت ها و یا تاثیرات ناشی از آن کاسته شود.
وی گفت: با تمام این موانع سیاست سایپا بر حفظ روند صعودی صادرات بوده است و امیدواریم علاوه بر تحرکات مثبت دیپلماتیک دولت تدبیر و امید، شاهد حمایت هایی از صنعت خودرو کشور باشیم که در سایر کشورهای صاحب این صنعت نیز جاری گردیده است و با بهبود شرایط بتوانیم با گامهای مستحکم تری به سوی پیشرفت میهن عزیز اسلامی قدم برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز