خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان خبر داد:

از حقوق هسته‌ای مردم دفاع می‌کنیم / آغاز تامین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری برای پروژه‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۶

به اصرار رئیس شورا و فدراسیون از نماینده ایران خواسته شد زمانی را برای ارائه گزارش از اقتصاد ایران و رویکرد مناسبات بین المللی از دولت جدید اختصاص دهند اما ما باید بر این نکته پافشاری کنیم که موضوع اصلی حق دسترسی فعالین اقتصادی به بازارهای جهانی است و باید به صورت عملی وملموس زمینه‌های همکاری فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران از آغاز تامین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری برای پروژه های صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بارزرگانی ایران، اظهار داشت: اینکه ما بتوانیم عزت‌مندانه از همه حقوق مردم ایران پاسداری کنیم و از سوی دیگر حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت رسانده و از حق پیشرفت اقتصادی کشور محافظت کنیم و همچنین موانع حضور ایران در اقتصاد جهانی را رفع کنیم، یک توفیق بزرگ است.

وی افزود: خوشبختانه ابتکاراتی که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم امیدبخش است و آثار مثبت این رویکرد برای هر ناظر منصفی مشخص است.

نهاوندیان ادامه داد: حقیقتاً نحوه برخورد و ابراز اشتیاق به کسب اطلاع بیشتر از رویکرد بیشتر دیپلماسی ایران جای خرسندی دارد چرا که میزان قرارها برای تبادل هیات‌ها و نشستن و بررسی دو جانبه از سوی کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان دیگر قابل قیاس با گذشته نیست.

وی با اشاره به مناسبات بین المللی اخیر دولت خاطرنشان کرد: به اصرار رئیس شورا و فدراسیون از نماینده ایران خواسته شد زمانی را برای ارائه گزارش از اقتصاد ایران و رویکرد مناسبات بین المللی از دولت جدید اختصاص دهند اما ما باید بر این نکته پافشاری کنیم که موضوع اصلی حق دسترسی فعالین اقتصادی به بازارهای جهانی است و باید به صورت عملی وملموس زمینه‌های همکاری فراهم شود.

وی با بیان این که روز ملی صادرات باید اهمیت داده شود، تصریح کرد: صادرات بر رشد اقتصاد، کاهش تورم و گرانی، و اشتغالزایی کمک می‌کند زمانی به طور واقعی در این روز می‌توان از صادرکنندگان تجلیل کرد که فرصتی برابر در بازارهای صادراتی برای فعالین اقتصادی کشورمان نیز فراهم شود.

نهاوندیان با بیان این که صادرات موفق نیاز به تولید و بهره‌وری دارد گفت: هر چند این قبیل مسائل در این مسیر مهم است اما بستر بین‌المللی نیز برای پیشروی در این عرصه باید فراهم شود و سیاست‌های پولی در کنار سیاست‌های خارجی به صادرات کمک می‌کند.

نهاوندیان به اجرای سیاست ۳۵ گانه دولت اشاره کرد و افزود: اصلاح قانون فضای کسب و کار و دسترسی به منابع تولید، گشایش ال سی با سپرده ۳۰ درصد و برخی بندهای مربوط به گمرک و بانکها، با موانعی روبرو است که هنوز اطمینان از اجرای کامل آن حاصل نشده است

نهاوندیان با بیان این که خوشبختانه مراجعت مختلفی از خارج کشور برای پروژه‌های داخلی وجود دارد، گفت: نباید خلاف جهت گیری‌های دولت و جامعه اقتصادی حرکت کرد و این فضای امنیت و امید را ناآرام ساخت، نباید یک مدیر بانک در گوشه‌ای به خود اجازه دهد که فضا را مورد آسیب سازد.

وی با بیان این که تامین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری برای پروژه‌های صنعتی به زودی آغاز می‌شود، ‌ خاطرنشان کرد: باید مطالعات امکان سنجی این پروژه‌ها را از کشوها درآورد و برای عملیاتی کردن ایجاد اشتغال جوانان تلاش کرد. در این راه از حضور و مشارکت بخش خصوصی بهره خواهیم برد و منابع صندوق نباید در جای دیگری صرف شود چرا که با اتکای به ذخایر ارزی و منابع فاینانس مقدمات کار فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز