خبرگزاری کار ایران

عسگراولادی اعلام کرد:

میزان صادرات در ۶ ماهه گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۹

۲۵۰۰ واحد صادراتی در کشور فعال است و در کمیسیون صادرات اتاق ایران ۳۱ نفر عضو هستند و جلسات این کمیسیون با حضور ۲۵ نفر تشکیل می شود و ماهی یک بار نیز جلسات فوق العاده برای بررسی اشکالات و چالش ها برگزارمی شود.

رئیس کمیسیون صادرات از کسری ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عسگر اولادی رییس کمیسیون صادرات در جلسه صبح امروز اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاوزی ایران اظهار داشت: صادرات محور بقای اقتصاد و استقلال هر کشوری است و ما در ایران وظیفه داریم تا به این موضوع اهمیت دهیم.

وی با اشاره به تعداد بنگاه‌های صادراتی در ایران افزود: ۲۵۰۰ واحد صادراتی در کشور فعال است و در کمیسیون صادرات اتاق ایران ۳۱ نفر عضو هستند و جلسات این کمیسیون با حضور ۲۵ نفر تشکیل می شود و ماهی یک بار نیز جلسات فوق العاده برای بررسی اشکالات و چالش ها برگزارمی شود.

وی با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی در سال ۹۱ خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ با وجود همه ناملایمات صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی از مرز ۴۱ میلیارد دلار گذشت این در حالی است که در ۶ ماهه امسال ۴۱ میلیون تن صادرات به ارزش ۱۷میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است که از این میزان ۳ میلیارد آن صادرات میعانات گازی بوده است و ۵ میلیارد آن صادرات پتروشیمی و محصولات وابسته آن بوده که اگر مقایسه ای با ارقام صادراتی سال گذشته داشته باشیم با کسری ۱۳ درصدی مواجه هستیم.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۱ میزان صادرات ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده در حالی که در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۲ میزان صادرات به ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است که امیدواریم این کسری با حمایت دولت یازدهم جبران شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات در ۶ ماهه سال ۹۲ به ۱۹ میلیارد دلار برسد که در این صورت نیز حدود ۸ الی ۱۰ درصد کسری خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون صادرات با بیان این که برای تمدید کارت بازرگانی وقت زیادی هدر می رود گفت: بنده برای تمدید کارت بازرگانی اول تیر اقدام کردم و ۲۸ مرداد آن را دریافت کردم و حدود ۲ ماه صادراتم محدود شد و معطل ماند.

وی در خاتمه با اشاره به جلساتی که در خارج از کشور به منظور ارزیابی وضعیت خشکبار برگزار می شود اشاره کرد و گفت: همواره در جلسات متعددی در چین، استرالیا، آلمان و… شرکت کرده ام، و این اعتباری که در خارج از کشور دارم از اتاق بازرگانی ایران گرفتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز