خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی به ایلنا خبرداد:

انجمن به وزیر جهاد کشاورزی نامه اعتراضی نوشت / حذف ارز افزایش بهای مرغ را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۱

درپی حذف ارز ۱۲۲۶ برای واردات نهاده‌های مرغ انجمن مرغداران گوشتی مکاتباتی با مسوولین از جمله وزیر جهاد کشاورزی داشته و پیامدهای آن را گوشزد کرده است، اما دولت تصمیم نهایی را گرفته و مجلس نیز تصویب کرده است.

حذف ارز ۱۱۲۶ تومانی برای نهاده‌های مرغ علاوه بر کاهش تولید منجر به افزایش قیمت مرغ می‌شود.

محمد یوسفی رییس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حذف ارز ۱۲۲۶ از نهاده‌های مرغ به بخش‌نامه وزیر جهاد کشاورزی به ادارات کل بازرگانی اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده و حذف ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردات، نهاده‌های دامی واردات با ارز۲۴۷۷ صورت می‌گیرد؛ همچنین مقرر شد که ذرت و سویا هر کدام ۸۵۰ و ۱۶۵۰ تومان قیمت‌گذاری شود.

رییس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی خاطرنشان کرد: انجمن مکاتباتی با مسوولین مربوطه داشته و پیامدهای آن را گوشزد کرده است، اما دولت تصمیم نهایی را گرفته و مجلس نیز تصویب کرده که غیر قابل برگشت است.

وی با انتقاد از مجلس که مقرر کرده بود طی سال جاری نیز عرضه نهاده ها طبق روال سال گذشته باشد اظهار داشت: باید نهاده‌ها با ارز مبادله ای عرضه می شد و ما به تفاوت به تولیدکننده داده می شد.

وی در ادامه به تغییرات نرخ ارز در سالهای ۷۰ و ۷۷ اشاره کرد و گفت: در آن زمان طی جلساتی قیمت مرغ وارز نحوه پشتیبانی از تولیدکننده، مباحثمربوط به کمبود نقدینگی، نحوه تسهیلات دهی بانک‌ها به مرغداران، تعرفه هایی که بیمه برای این امر در نظر گرفت و حتی تکلیف مصرف کننده مورد بحثو بررسی قرار گرفت و طی یک پکیج برنامه ریزی شده ارائه شد که مشکل حادی نیز پیش نیامد ولی این بار فقط قیمت ارز را بصورت ریالی تغییر دادند و تا این ساعت تکلیف تولید کننده مشخص نشده است.

یوسفی ادامه این روند را منجر به کم شدن تولید و وارد شدن خسارت به تولید کننده و همچنین افزایش قیمت مرغ دانست.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت راهکاری را برای مشکلات احتمالی آینده بیاندیشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز