خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا دور از انتظار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۰۹

در حال حاضر نیز فارغ از بحث‌های سیاسی داد و ستد کالا بین دو کشور انجام می‌شود اما تشکیل یک اتاق مشترک می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کمک شایانی کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: تشکیل اتاق بازرگانی ایران و امریکا دور از انتظار نیست.

مسعود دانشمند، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به احتمال راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و آمریکا در آینده‌ای نزدیک اظهار داشت: پیشنهاد و طرح راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا از سالها پیش مطرح شده است اما بنا به دلایلی عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه ما امریکاییها را تحریم نکرده‌ایم بلکه آنها ما را تحریم کرده‌اند افزود: اگر امریکاییها باب گفتگو را باز کنند تشکیل اتاق بازرگانی ایران و امریکا دور از انتظار نیست.

دانشمند خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز فارغ از بحث‌های سیاسی داد و ستد کالا بین دو کشور انجام می‌شود اما تشکیل یک اتاق مشترک می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کمک شایانی کند.

وی تصریح کرد: اگر حجم تجارت خارجی توسعه یابد همه این موارد قابل حل است و به نظر می‌رسد رابطه تجاری با همه کشورها به‌جز یکی دو کشور بلا مانع باشد اما این نکته حایز اهمیت است که باید مباحثسیاسی را از مباحثاقتصادی جدا کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس آخرین آمار گمرک ایران میزان صادرات ایران به آمریکا در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۲ هجری شمسی ۵۲۴ هزار دلار و میزان واردات ایران از آمریکا طی این مدت ۴۳ میلیون و ۲۳۳ هزار دلار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز