خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس جمهور:

بدنبال از بین بردن قوانین دست و پا گیر در بخش تولید هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۸۰

صادرات خدمات فنی و مهندسی در دستور کار قرار گیرد / باید در عرصه بین المللی برای کالای ایرانی بازاریابی کنیم.

الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری در آیین افتتاح نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته، آموزش نیروی ماهر فنی و حرفه ای را راه رسیدن به صادرات خدمات فنی و مهندسی در آینده ای نزدیک خواند.

به گزارش ایلنا، وی گفت: بازدید از نمایشگاهی که محصولات تولیدی مبتکران و مهندسان ایرانی در آن به نمایش گذاشته شده، هر ایرانی را به وجد می آورد و باعثغرور ملی می شود.

وی با بیان اینکه افسردگی زمانی به وجود می آید که شاهد نمایشگاهی با محصولات وارداتی بی کیفیت باشیم، افزود: حقوق مصرف کننده و تولید کننده ایرانی باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اثرات منفی واردات بی رویه بر تولیدات داخلی و همچنین توصیه اخیر رییس جمهوری مبنی بر اینکه مهندسین باید بیایند و فکری کنند، گفت: به همت و کمک دولت و تلاش شما صنعتگران می توانیم موانع را از سر راه برداریم.

امین زاده اظهارداشت: با واردات کالای خارجی کمر تولید می شکند و به تولید کننده داخلی صدمه می زند.

معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: راه حل آن است که در عین تولید، آموزش های فنی و حرفه ای را بالا برده و نیروی کار ماهر و حرفه ای تربیت کنیم. متاسفانه بخش های فنی و حرفه ای کشور درگیر آموزش های نظری شده اند.

وی افزود: اگر نیروی ماهر و متخصص داشته باشیم می توانیم در آینده ای نزدیک صادرات خدمات فنی و مهندسی را در برنامه کشور قرار دهیم.

امین زاده با تأکید بر اینکه باید در عرصه بین المللی برای کالای ایرانی بازاریابی کنیم، افزود: ما در کمیته ای ۶ نفره در اتاق بازرگانی بدنبال از بین بردن قوانین دست و پا گیر در بخش تولید هستیم.

وی گفت: بر این اساس از صنعتگران و خودرو سازان کشور درخواست داریم تا با ارسال بخشنامه ها و قوانین دست و پا گیر ما را در تنقیح قوانین و حذف دستورالعمل های دست و پاگیر همراهی کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور با بازدید از غرفه های قطعه سازان داخلی از نزدیک در جریان آخرین تولیدات و همچنین مشکلات قشر قطعه ساز کشور قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز