خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی خبر داد:

افزایش قیمت موز به دلیل کاهش تولیدات فیلیپین

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۴۰

مدیریت تولید میوه و تره بار باید به گونه‌ای باشد تا از بروز هرگونه تنش در بازار جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی علت افزایش قیمت موز در هفته‌های اخیر را گرانی این محصول در بازارهای بین المللی به دلیل کاهش محصولات کشور فیلیپین اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین صفایی درجمع خبرنگاران در خصوص گرانی پرتقال در روزهای اخیر اظهار کرد: علت گرانی پرتقال به دلیل بارندگی‌های اخیر شمال است که به موجب لغزندگی جاده‌ها مشکلاتی را در زمینه حمل و نقل پرتقال به تهران به وجود آورده است.

وی در خصوص عدم ثبات در قیمت میوه گفت: نوسانات در قیمت میوه فقط مختص ایران نیست؛ اما در برخی کشور‌ها مدیریت این نوسانات اصولی است.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی بیان داشت: مدیریت تولید میوه و تره بار باید به گونه‌ای باشد تا از بروز هرگونه تنش در بازار جلوگیری کند.

وی افزود: با انبار میوه و تره بار در سردخانه‌ها در فصل تولید و توزیع آن در زمان مناسب می‌توان نوسانات را مدیریت کرد.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی تاکید کرد: ‌ مهم‌ترین ابزار در دنیا تشکل‌های قوی کشاورزی است، چون این تشکل‌ها در ایران وجود ندارد و جامعه پراکنده‌ای از کشاورزان تشکیل شده، نمی‌توانیم الگوی کشت را به درستی اجرا کنیم، به همین دلیل اگر چه الگوی کشت هم وجود دارد، اما اثرگذار و قطعی نیست، زیرا الگوی کشت جنبه ارشاد دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز