خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد خودروسازان در شورای رقابت؛

عملکرد سایپا مثبت اعلام شد؛ ایران خودرو تخلف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۵۸

مصوبات این جلسه که با حضور ۷ نفر از اعضاء شورا و سه نفر عضو ناظر مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: ۱. عملکرد خودروسازان در رابطه با اجرای شروط پنجگانه شورای رقابت(موضوع مصوبه ۱۸۷ مورخ ۱۳۹۳/۳ / ۱) مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

شورای رقابت اعلام کرد: پس از ارزیابی تک تک فرض ها و عملکرد خودروسازان؛ عملکرد شرکت خودروسازی سایپا نسبت به اجرای مصوبه ۱۸۷ مثبت؛ اما خودروسازهای ایران خودرو و مدیران خودرو تخلفاتی داشتند.

به گزارش ایلنا، دویست و دوازدهمین جلسه شورای رقابت که به بررسی ارائه گزارش نهاد تنظیم کننده بخش راه آهن؛ ارائه اقدامات صورت گرفته در خصوص قانون اصلاح ماده(۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی؛ چگونگی تشکیل هیأت بازرسی(موضوع ماده ۶۰ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی) و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در خودرو و پیگیری تخلفات توسط هیأت بازرسی برگزار شد.

مصوبات این جلسه که با حضور ۷ نفر از اعضاء شورا و سه نفر عضو ناظر مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
۱. عملکرد خودروسازان در رابطه با اجرای شروط پنجگانه شورای رقابت(موضوع مصوبه ۱۸۷ مورخ ۱۳۹۳/۳ / ۱) مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

۲. پس از ارزیابی تک تک فرض ها و عملکرد خودروسازان؛ عملکرد شرکت خودروسازی سایپا نسبت به اجرای مصوبه ۱۸۷ مثبت بوده؛ اما خودروساز های ایران خودرو و مدیران خودرو تخلفاتی داشتند. در این خصوص مقرر گردید تخلفات صورت گرفته از طرف مرکز ملی رقابت به خودروسازان متخلف فرستاده شود و خودروسازان(ایران خودرو و مدیران خودرو) پاسخ دهند و نهایتاً در جلسه آتی شورای رقابت در مورد آنها تصمیم گیری بعمل آید.

۳. در خصوص خودروهای وارداتی نیز بحثو بررسی صورت گرفت و تأکید شورا بر این مطلب بود که وزارت صنعت معدن و تجارت تدابیری بیاندیشد تا کلیه افراد حقیقی و حقوقی بر اساس شرایطی مشخص که آنها تعیین می کنند(نه اینکه از طریق نمایندگی ها مجوز بگیرند) بتوانند خودرو وارد کنند و خدمات پس از فروش را نیز طی توافق نامه ای از نمایندگی ها و یا هر شرکت دیگری خریداری کنند. در این خصوص نمایندگی ها نیز ملزم به فروش خدمات پس از فروش با قیمت منطقی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز