خبرگزاری کار ایران

درجلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اصفهان:

شیوه نامه کمیته کارشناسی حمایت و بازسازی واحدهای متوقف و ورشکسته تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۵۴

شیوه نامه کمیته کارشناسی حمایت و بازسازی واحدهای متوقف و ورشکسته ذیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اصفهان به تصویب رسید.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در هشتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: کمیته کار‌شناسی حمایت و بازسازی متشکل از چهار عضو ثابت شامل نمایندگان دادگستری، استانداری، اداره کل بازرسی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد خسروی وفا گفت: در اجرای(بند ۸-۳) ماده ۳ دستورالعمل حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در قوه قضاییه و بند ۸ مصوبات ششمین جلسه و بند ۴ مصوبات هفتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان اصفهان، شیوه نامه کمیته کار‌شناسی حمایت و بازسازی واحدهای متوقف و ورشکسته تعیین شد.

وی اظهار داشت: درخواست واحدهای تولیدی مشکل دار دارای حداقل دویست میلیارد ریال بدهی محرز شده به دولت، سیستم بانکی و اشخاص یا دارای حداقل ۵۰ نفر حقوق بگیر براساس لیست بیمه باشد می‌تواند در این کمیته کار‌شناسی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه این کمیته کار‌شناسی، ارایه پیشنهاد و اتخاذ راهکارهای مناسب در خصوص حل مشکلات فعالان اقتصادی با این شرایط که واحد اقتصادی، فعال عمده، بالاخص در زمینه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات باشد، مشکل شرکت دارای ماهیت قضایی بوده و امکان حل آن از طریق مراجع قضایی با همکاری سایر مراجع ذیصلاح با حفظ استقلال قضات وجود داشته باشد، همچنین مشکل به وجود آمده ناشی از عوامل خارج از اختیار، خصوصاً در نوسانات شدید اقتصادی یا عدم اجرای تعهدات دولتی در مقابل آن باشد و امکان حل مشکل از طریق سایر مکانیسم‌های حمایتی اتخاذی توسط قوه مجریه وجود نداشته باشد.

«حسن رحیمی»، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، نیز در این جلسه با اشاره به اجرای مصوبات جلسه قبلی کمیته گفت: آموزش مدیران عامل و هیات مدیره‌ها با مقررات ثبت شرکت‌ها و همچنین سامانه الکترونیکی مرتبط که از مصوبات کمیته بود، در اتاق اصفهان برگزار شد.

وی از برگزاری نشست آموزشی رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی در کانون کار‌شناسی دادگستری اصفهان با حضور قضات و کار‌شناسان رسمی خبر داد و گفت: این کمیته از آغاز فعالیت خود تا کنون هفت جلسه با ۵۰ مصوبه برگزار شده که ۴۸ مصوبه اجرایی شده است.

«خسرو کسائیان»، رییس اتاق اصفهان، در این جلسه از راه اندازی دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در دوره هفتم هیات نمایندگان اتاق اصفهان خبر داد و گفت: دادگستری استان در حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی به‌ویژه در موضوع پرونده‌های ورشکستگی همکاری نزدیکی با اتاق اصفهان داشته است.

و ی افزود: این همکاری‌ها می‌تواند به رونق فضای کسب و کار استان در بخش‌های مختلف منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز