خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان:

گونه‌های بومی متنوعی برای جایگزینی تیلاپیا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۱۲

گونه‌های بومی مختلف و متنوعی برای جایگزینی تولید تیلاپیا وجود دارد؛ بنابر این می‌توان با بررسی و مطالعه در تولید گونه‌هایی که به محیط زیست صدمه‌ای وارد نکند در تولید و پرورش ماهی سرمایه گذاری کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان گفت: سرمایه گذاری برروی تولید گونه‌های ماهی که در دنیا بازار خوبی دارند با بروزرسانی فناوری و تکنولوژی موجب رشد تولیدات خواهد شد که این امر هم به نفع تولیدکننده و هم صادرکننده است.

ارسلان قاسمی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با معایب پرورش ماهی تیلاپیا اظهار کرد: ماهی قزل آلا و خاویار ایران در دنیا پرطرفدار و بی‌رقیب است و تمرکز برروی پرورش این گونه‌ها رشد صادرات را در پی خواهد داشت.

وی افزود: می‌توان به جای اصرار به پرورش ماهی تیلاپیا برروی پرورش ماهی قزل آلا و یا ماهی خاویاری تمرکز کرد؛ زیرا این گونه از ماهیان توانایی تصاحب بازارهای جهانی را دارند.

قاسمی با اشاره به اینکه ماهی تیلاپیا به اکوسیستم ضربه می‌زند افزود: اتحادیه سراسری تولیدات ماهی مخالف با پرورش تیلاپیا است این گونه ماهی گونه‌ای گوشتخواری است ممکن است به اکوسیستم ضربه وارد کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان اظهار کرد: گونه‌های بومی مختلف و متنوعی برای جایگزینی تولید تیلاپیا وجود دارد؛ بنابر این می‌توان با بررسی و مطالعه در تولید گونه‌هایی که به محیط زیست صدمه‌ای وارد نکند در تولید و پرورش ماهی سرمایه گذاری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز