خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد جلالی پروین:

اتاق بازرگانی نیاز به هوای تازه و افراد جدید دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۴۰۸

آمار بیانگر وضعیت اقتصادی کشور است. در واقع آمار مکان آزمایش بدنه است و وقتی آمار درست ارائه دهیم می توانیم در اقتصاد نقش داشته باشیم.

اتاق بازرگانی بعداز انقلاب تبدیل به حجره بازرگانی و بعد تبدیل به پستوی بازرگانی شد و فقط نام اتاق را یدک می کشد. باید میزان حضور اعضاء وحجم آن را افزایش دهیم. دولت نمی تواند زندگی و امور مردم را بلاتکلیف بگذاردو وقتی بخش خصوصی فعال نباشد دولت ناچار است تمام کارها را خودش انجام دهد و این خود بخش خصوصی است که باید بخواهد در اقتصاد نقش داشته باشد.

اتاق بازرگانی در حال حاضر نیاز به خون، هوا و نیروی تازه دارد و افراد جدید با تفکرات جدید باید وارد اتاق شده وبرای بهتر شدن اوضاع اتاق برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری گروه خواستاران تحول، سیدمحمد جلالی پروین از اعضاء اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی با بیان این مطلب خاطر نشان ساخت: اگر تاریخ انقلاب را بررسی کنیم در زمان حضور امام(ره) که درگیر مشکلات سیاسی و جنگ بودیم شرایط می طلبید که دولت نقش اساسی در اقتصاد داشته باشد و بخش خصوصی مجال کافی برای حضور را نداشت اما در همان دوران هم تفکرات حاکم بر جامعه نوعی بود که راه را برای حضور بخش خصوصی در بطن جامعه هموار می کرد.

وی همچنین اظهار داشت: همیشه اختلاف نظرهایی میان بازار سنتی و اقتصاد حجره ای با دولتمردان وجود داشته و این چالش بین بخش خصوصی و دولت از زمان های قدیم بر جامعه حاکم بوده است اما در طول زمان تفکرات حاکم بر دولت ها به این موضوع یا شدت داده یا از آن می کاسته. مسائل مربوط به جامعه نیزمانند جنگ به این مسئله دامن می زده است.
این فعال اقتصادی با اشاره به این که خوشبختانه کسانی با شعار تدبیر و امید روی کار آمدند، افزود: با مطرح شدن اقتصاد مقاومتی با بحثهایی که در سطح عالی نظام جمهوری اسلامی مطرح شد چاره ای جز اینکه بخش خصوصی فعال باشد باقی نمانده و اقتصاد مقاومتی بدون بحثخصوصی سازی معنا ندارد وگر نه کشور وضعیتی مثل کره جنوبی پیدا خواهد کرد.

پروین همچنین اظهار داشت: اتاق بازرگانی بعداز انقلاب تبدیل به حجره بازرگانی و بعد تبدیل به پستوی بازرگانی شد و فقط نام اتاق را یدک می کشد. باید میزان حضور اعضاء وحجم آن را افزایش دهیم. دولت نمی تواند زندگی و امور مردم را بلاتکلیف بگذاردو وقتی بخش خصوصی فعال نباشد دولت ناچار است تمام کارها را خودش انجام دهد و این خود بخش خصوصی است که باید بخواهد در اقتصاد نقش داشته باشد.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: این اشتباه است که اقتصاد مقاومتی را مقابل اقتصاد رقابتی بدانیم. اقتصاد رقابتی خون رگهای بخش خصوصی است.

وی در مورد این که اتاق بازرگانی می تواند مرجع موثقی برای ارائه آمار در زمینه اقتصاد کشور باشد، گفت: آمار بیانگر وضعیت اقتصادی کشور است. در واقع آمار مکان آزمایش بدنه است و وقتی آمار درست ارائه دهیم می توانیم در اقتصاد نقش داشته باشیم. از آنجایی که اتاق بازرگانی بیطرف است می تواند در ارائه آمار صادق باشد، بدین ترتیب بهترین جایی که می تواند صحیح ترین آمار را در جنبه های های مختلف اقتصادی منتشر کند " اتاق بازرگانی " است. ماده ۵ قانون اتاق بازرگانی نیز این اختیار را به اتاق ایران داده است.

پروین همچنین تصریح کرد: خواستاران تحول آن گونه که در منشور اعلام موضع آنها برنامه متنوعی برای راهبری اتاق و ایجاد تغییرات دارند. ما نیاز به خون و هوا و نیروی تازه در اتاق بازرگانی داریم و افراد جدید با تفکرات جدید باید وارد اتاق شوند وبا برنامه و شناخت کافی کار را پیش ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز