خبرگزاری کار ایران

عدالتیان:

نقش کارت بازرگانی همانند فروش نفت برای دولت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۶۶

حجم کالاهای قاچاق بیشتر از میزان کالاهایی است که با کارت بازرگانی افراد متفرقه(غیر از تجار) وارد می‌شود و حجم ۲۵ میلیارد دلاری قاچاق ارتباطی به کارت بازرگانی ندارد اما ما معتقدیم کلیه کارت‌های بازرگانی باید جمع شوند و با قاچاق باید به صورت جدی مبارزه کرد.

در حال حاضر ۸۰ درصد درآمد اتاق از شرکت‌های بزرگ و تنها ۲۰ درصد از شرکت‌های کوچک است این در حالی است که اتاق بازرگانی باید بیشتر به شرکت‌های کوچک و متوسط بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی ایران در نشستی که با حضور جمعی از فعالین اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد اظهار داشت: یکی از مشکلات اتاق بازرگانی این است که پس از انتخابات رابطه نمایندگان با رای دهندگان قطع می‌شود! اما رای ‌دهندگان می‌توانند هر اتفاقی که در اتاق بازرگانی رخ می‌دهد از طریق انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران پیگیری کنند.

وی افزود: در حال حاضر سی و سه اتاق بازرگانی در ایران فعالیت می کند که به اتاق‌های شهرستان ها معروفند و اتاق بازرگانی تهران از ۱۲ سال پیش تشکیل شد این در حالی است که در گذشته وظایف اتاق بازرگانی ایران و تهران در هم تنیده بودند و پس از آن اتاق تهران به عنوان اتاقی پیشرو شناخته شد.

عدالتیان با اشاره به ساختار اتاق بازرگانی گفت: هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در ۴ رشته صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی انتخاب خواهند شد که از ۴۰ نفر منتخب در این انتخابات ۱۶ نفر در رشته بازرگانی ۱۴ نفر در رشته صنعت ۴ نفر در حوزه معدن و ۶ نفر در بخش کشاورزی فعالیت خواهند داشت. دولت نیز ۲۰ نماینده برای اتاق تهران معرفی خواهد کرد که ترکیبی از وزارت صنعت و کشاورزی خواهند بود.

عدالتیان افزود: اتاق بازرگانی مسائل مختلفی را پیگیری می‌کند و می‌تواند به عنوان مشاور نظرات بخش خصوصی را به مجلس شورای اسلامی منتقل کند. همچنین اتاق بازرگانی می‌تواند مشاور قوه قضاییه هم باشد اما بیشترین فعالیت اتاق با قوه مجریه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قسمت‌های جدیدی نظیر مشاور امور مالیاتی، ‌سرمایه‌گذاری، مشاور گمرک و الکترونیک نیز در اتاق بازرگانی ایجاد شده است.

عدالتیان با بیان اینکه نقش کارت بازرگانی برای بخش خصوصی همانند فروش نفت برای دولت شده است گفت: چرا مردم باید مجبور باشند که کارت بازرگانی بگیرند و برای اتاق بازرگانی درآمد ایجاد کنند؟

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبدیل به رئیس سالاری شده افزود: باید راهی در پیش گرفت تا رئیس محوری تبدیل به عضو محوری شود.

عدالتیان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد درآمد اتاق از شرکت‌های بزرگ و تنها ۲۰ درصد از شرکت‌های کوچک است این در حالی است که اتاق بازرگانی باید بیشتر به شرکت‌های کوچک و متوسط بپردازد.

وی افزود: حجم کالاهای قاچاق بیشتر از میزان کالاهایی است که با کارت بازرگانی افراد متفرقه(غیر از تجار) وارد می‌شود و حجم ۲۵ میلیارد دلاری قاچاق ارتباطی به کارت بازرگانی ندارد اما ما معتقدیم کلیه کارت‌های بازرگانی باید جمع شوند و با قاچاق باید به صورت جدی مبارزه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز