خبرگزاری کار ایران

مرضیه محمدرضا زاده در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

شناخت مزیت و بهینه سازی راهی برای برندسازی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۲۶

بخش واقعی خصوصی اگر بخواهد در حوزه برند سازی اقدامات درست و کارآمدی داشته باشد باید از نیروهای خلاق استفاده و اندیشه های نو را در کار خود پیاده کند. از این راه تولید کنندگان می توانند کیفیت محصولات خود را به رقبا نزدیک کند و با این پیشرفت جایگاه خود را در عرصه ی رقابت پیدا کنند.

تا زمانی که در جایگاه خود در میزان توسعه یافتگی و مزیت های اقتصادی کشور توجه نکینم هراندازه انرژی دراین حوزه مصرف کنیم باز هم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

مرضیه محمدرضا زاده، عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که چرا در کشور برندهای صاحب نام نداریم؟، گفت: برند سازی زمانی موفق خواهد بود که هر حوزه ای در گام اول مزیت آن حوزه خلق شود و پس از آن می تواند به سمت بهینه سازی پیش برود.

وی ادامه داد: آن زمان است که می توان در آن بخش برند سازی موفقی داشت، اما متاسفانه در کشورمان چنین برنامه ای در فعالیت های اقتصادی نداریم.

این عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: در برخی محصولات خوراکی و همچنین محصولات پوشاک که آن هم تنها در کشورمان صاحب نام است نمی توان شاهد برندسازی موفقی بود.

محمدرضازاده در مورد حضور برندهای کشورمان در دیگر کشورها نیز گفت: در همه ی کشورهای دیگر می توان نمایندگی های مختلف چرم را مشاهده کرد اما برندهای ایران در این بخش در کشورهای دیگر دیده نمی شود.

وی در مورد دلیل عدم حضور برندهای ایرانی در جهان؛ اظهار داشت: شاید بتوان گفت که خود تولید کنندگان در این مورد تلاشی ندارند و همچنین برای آن ها در کشور فضای رقابتی شکل نگرفته است و نبود این فضای رقابتی عاملی برای عدم موفقیت در این حوزه است.

محمد رضازاده تاکید کرد: بخش واقعی خصوصی اگر بخواهد در حوزه برند سازی اقدامات درست و کارآمدی داشته باشد باید از نیروهای خلاق استفاده و اندیشه های نو را در کار خود پیاده کند. از این راه تولید کنندگان می توانند کیفیت محصولات خود را به رقبا نزدیک کند و با این پیشرفت جایگاه خود را در عرصه ی رقابت پیدا کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی اگر بتواند در کشور مزیت رقابتی ایجاد کند می تواند به وضعیت مطلوب در برندسازی دست پیدا کرد و پیشرفت هایی را در این حوزه مشاهده کرد.

این فعال بخش خصوصی در مورد اندیشه تولیدکنندگان در مورد سود آوری، بیان کرد: در کشورمان اکثر افرادی که به عنوان فعال اقتصادی شمرده می شوند به دنبال سود حداکثری هستند و به همین دلیل کالاهای خوبی تولید نمی شود. همچنین هزینه های تولید در کشور ما بسیار بالاست و دلالی گری تبدیل به یکی از راه های کسب درآمد در کشور ما شده است. تمامی این عوامل با یکدیگر دست به دست هم داده اند تا تولید مناسبی در کشور نداشته باشیم.

وی گفت: درسیستم اقتصادی کشور حمایت همه جانبه از تولید صورت نمی گیرد و مسئولین آنگونه که باید از بخش خصوصی و به خصوص تولید حمایت نمی کنند و این فرهنگ هم در کشور جا افتاده افرادی که وارد حوزه تولید می شود باید به دنبال سود حداکثری باشد. در این شرایط به کیفیت محصولات توجهی نمی شود.

این عضو اتاق بازرگانی در مورد علل موفقیت برندهای کوچک اما موفق در کشور، توضیح داد: کیفیت بالای محصولات سبب می شود که مشتریان این محصول حفظ شوند. مانند یکی از برندهای کت و شلوار در کشور ما که مشتری های خاص خود را دارد و تولید کننده نیز محصول خود را با کیفیت مناسب ارائه می دهد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر کیفیت محصول متناسب با آنچه که مشتریان انتظار دارند و در رقابت با دیگر کالاهای تولید شده شاهد کیفیت بهتری باشند مشتریان حاضرند که با هزینه بیشتری برای تهیه محصولات مورد نیاز خود پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز