خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

بهای روغن نباتی با توجه به کاهش قیمت جهانی تکان نخورد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۰۲

با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر قیمت این محصول در بازار جهانی کاهش محسوسی داشته است؛ اما گویا قرار نیست در بهای روغن نباتی مصرفی مردم تاثیری داشته باشد.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بهای روغن نباتی در بازار مصرفی مردم اظهارکرد: متاسفانه زمانی که کالایی در بازار جهانی ارزان می‌شود، در قیمت داخلی آن محصول تاثیری ندارد، گویا قرار است بهای کالای مصرفی مردم در داخل فقط زمانی که در بازار جهانی افزایش می‌یابد تحت تاثیر قرار گیرد و روند افزایشی یابد.

محمد حسین شریعتمدار در پاسخ به خبرنگار ایلنا در رابطه با اینکه با توجه به کاهش قیمت جهانی روغن خام این کاهش در قیمت روغن نباتی مصرفی مردم که ۹۰ درصد آن وارداتی است تاثیر نداشته است، گفت: با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر قیمت این محصول در بازار جهانی کاهش محسوسی داشته است؛ اما گویا قرار نیست در بهای روغن نباتی مصرفی مردم تاثیری داشته باشد.

مشاورعالی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از بهای تمام شده روغن نباتی به قیمت‌های جهانی روغن خام بستگی دارد و با توجه به اینکه ۹۰ درصد از نیاز بازار به روغن نباتی توسط واردات روغن خام تامین می‌شود؛ اما کاهش قیمتی در این محصول دیده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز