خبرگزاری کار ایران

مریم سلطانی تصریح کرد؛

نیاز به تحول در اتاق‌ بیش از همیشه احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۶۲

از دیگر برنامه هایی که جای خالی آن در اتاق کاملا محسوس است اندک بودن فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است که وجود ان میتواند در توانمند سازی اعضا و افزایش کیفیت اتاق قابل توجه باشد.

مریم سلطانی عضو اتاق تهران در دوره هفتم معتقد است دغدغه های بخش خصوصی از جانب اتاق مورد توجه شایسته قرار نگرفته و این مساله و انتقادات بسیار دیگر به عملکرد اتاق را عاملی در جهت خواست حداکثری برای تحول در اتاق‌های بازرگانی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا این بانوی فعال اقتصادی بر لزوم تغییر و تحول گسترده در تمام ارکان اتاق تاکید دارد.

چشم انداز بخش خصوصی در اقتصاد سال ۹۴ را چگونه می بینید؟

خوشبختانه بسیاری از دولت مردان کشورمان به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد دولتی کارا نبوده و این مساله در پی بردن آنها به کاستی ها ی این مدل اقتصادی است. با توجه به کاهش درامد ها و بودجه جاری می بینیم که دولت نیازمند خواهد بود از فربگی خود بکاهد و این فضا را به بخش خصوصی خواهد داد که بیش از گذشته عرصه فعالیت داشته باشد. دولت تدبیر و امید در زمینه ی همراهی با بخش خصوصی تا به حال نمره خوبی گرفته و اگر حمایت های لازم بیش از گذشته توسط دولت و دیگر نهادهای حاکمیت استمرار پیدا کند می توان انتظار داشت پتانسیلهای بخش خصوصی به کمک اقتصاد کشور آمده و در پی آن رشد اقتصادی بهتری را در سال آینده شاهد باشیم.

بخش خصوصی نیازمند این است جهت ایفای هرچه بهتر نقش خود در این مسیر با خلاقیت و ورود به عرصه های جدید، ایجاد کسب و کارهای مولد، همراهی با علوم روزدنیا و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای علمی کشور و ارتباط مستحکم با بدنه آکادمیک و متخصص گام بردارد و همچنین از پتانسیل نیروهای جوان و خوش فکر بیش از پیش بهره مند گردد.

ما در سال آینده نیازمند اقتصادی هستیم که اشتغال محور باشد و بار این وظیفه بر دوش بخش خصوصی است. با عملی کردن اقتصاد مقاومتی وهمراه با آن حرکت به سمت دیپلماسی فعال اقتصادی با سراسر دنیا در بخش خصوصی که به طور مشخص در گرو ایفای نقش فعال توسط نمایندگان آنها در اتاق بازرگانی است میتوان انتظار داشت سال آینده سالی پربار و ثمر بخش برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور باشد.

عملکرد اتاق بازرگانی در دورهِ هفتم را چگونه ارزیابی می کنید؟

آن طور که انتظار می رود اتاق نتوانسته خروجی قابل قبولی را کسب کند، به دغدغه های بخش خصوصی در اتاق به نحو مطلوبی پرداخته نشده و این دغدغه ها کماکان پابرجا مانده است همچنین نقش حمایت گری که باید اتاق در قبال اعضای خود داشته باشد را به درستی ایفا نکرده. انتظار می‌رود اتاق ارتباط خوبی با اعضا داشته باشد که این دست مسائل با تعامل مشترک آنها به نحو مطلوبی مرتفع گردد که تا به حال تلاش در جهت چنین ارتباطی از جانب اتاق دیده نشده است.

تنها اقدام قابل قبول اتاق در این دوره تلاش در جهت برقراری هیئت های مشترک بوده که بنده نیز عضو برخی از آنها هستم. اگرچه این تلاش‌ها نیز ناکافی بوده و در حد مطلوب خود نبوده همچنین برخی موازی کاری ها در همین زمینه نیز جای انتقاد دارد.

از دیگر برنامه هایی که جای خالی آن در اتاق کاملا محسوس است اندک بودن فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است که وجود ان میتواند در توانمند سازی اعضا و افزایش کیفیت اتاق قابل توجه باشد.

با توجه به موارد گفته شده که بخشی از مجموعه انتقادهای وارد به اتاق فعلی‌ست نیاز به تحول در اتاق‌های بازرگانی بیش از همیشه احساس می‌شود. باید عملکرد اتاق‌ها در این ۷دوره آسیب شناسی شده و در جهت تغییر در عملکرد‌ها و ساختارها گام برداشت.

اتاق بازرگانی دوره هشتم را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

امیدوارم افرادی که از شایستگی لازم برخوردارند و نیاز به تحول و تغییر در اتاق را احساس می‌کنند در انتخابات آتی موفق شوند. روبروی این خواست تحول خواهانه جریان‌ها و افراد دیگری هستند که هزینه‌های بسیاری برای حفظ رویه های موجود می کنند که به عقیده‌ی من حضور آنها به‌هیچ عنوان خواست‌های به حق اکثریت بخش خصوصی را در بر نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز