خبرگزاری کار ایران

سازمان خواربار وکشاورزی سازمان مللˈفائوˈ اعلام کرد؛

هزینه مواد غذایی در سبد مصرف مردم جهان بازهم کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۵۶

در گزارش سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل شاخص هزینه های مواد خوراکی که تغییرات قیمت مواد اصلی غذایی در بازار جهانی را نشان می دهد، نسبت به آخرین ماه سال ۲۰۱۴ معادل ۱ و ۹ و دهم درصد کاهش یافته و به۱۸۲ و۷ دهم در صد رسیده است.

سازمان خواربار وکشاورزی سازمان مللˈفائوˈ اعلام کرد که همزمان با افت بهای نفت و بالا رفتن ارزش برابری دلار در بازار های جهان، کاهش هزینه مواد غذایی در سبد مصرف مردم جهان، در نخستین ماه سال جدید همچنان یافته داشته است.

به گزارش ایلنا، در گزارش سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل شاخص هزینه های مواد خوراکی که تغییرات قیمت مواد اصلی غذایی در بازار جهانی را نشان می دهد، نسبت به آخرین ماه سال ۲۰۱۴ معادل ۱ و ۹ و دهم درصد کاهش یافته و به۱۸۲ و۷ دهم در صد رسیده است.

در این گزارش دلیل اصلی پایین آمدن دوباره شاخص هزینه های غذایی در ماه ژانویه کاهش بهای نفت و افزایش نرخ برابری دلار در بازارهای جهانی ذکر شده است.

درگزارش ماهانه سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اشاره شده است که افزایش ذخیره های آماده فروش گندم و روغن سویا در بازارهای جهانی نیز در کاهش میانگین ارزش مواد غذایی موثر بوده است.

بر همین اساس شاخص قیمت لبنیات در این ماه نسبت به ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

در این گزارش پیش بینی شده است که میزان ذخیره غلات در سال ۲۰۱۵ برغم پایین آمدن میانگین هزینه های غذایی به ۶۲۳ تن خواهد رسید که این میزان ۸ در صد نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز