خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شرایط مطلوبی برای همکاری شرکت های خارجی درایران فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۷۹

توسعه طرح های فولادی ایران از اولویت های سازمان ایمیدرو است و با توجه به اینکه ایران تلاش گسترده ای را برای توسعه مناسبات بین المللی آغاز کرده، شرایط مطلوبی برای همکاری با شرکت های خارجی ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه طرح های فولادی ایران از اولویت های سازمان ایمیدرو است و با توجه به اینکه ایران تلاش گسترده ای را برای توسعه مناسبات بین المللی آغاز کرده، شرایط مطلوبی برای همکاری با شرکت های خارجی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: محدودیت های بین المللی در آینده نزدیک برای اقتصاد ایران، لغو خواهد شد و شرکت هایی که در این مسیر برای همکاری با ایران پیشگام باشند، موفق تر خواهند بود.

وی افزود: طرف های اقتصادی با کشورمان باید روش های متنوعی را برای همکاری پیشنهاد کنند که جذابیت بیشتری را به دنبال داشته باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، تامین مالی طرح ها را یکی از خواسته های ایران از طرف های خارجی ذکر کرد و گفت: ایجاد راهکارهای جدید در بخش مالی، شرایط برای توسعه همکاری ایران با شرکت های خارجی به ویژه هلدینگ اس ام اس را مساعد تر می کند.

هلدینگ اس ام اس آلمان که بیش از ۱۴۰ سال سابقه فعالیت در حوزه ساخت ماشین آلات صنایع متالورژی دارد، بزرگ ترین و پیشرفته ترین کارخانه های تولید فولاد در ایران را اجرا کرده است.

فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه شاخص ترین پروژه هایی است که این گروه در کشورمان راه اندازی کرده اند.

براساس این گزارش، بورکهارد دامن(Burkhard Dahmen) مدیر اجرایی هلدینگ و گروه اس ام اس در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: آماده ارایه فن آوری در بخش های طراحی و مهندسی و ماشین آلات بخش های مختلف خطوط تولید فولاد در ایران هستیم.

وی سوابق اجرایی این گروه را در کارخانه های بزرگ فولاد در ایران را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه مجموعه فولاد مبارکه(اصفهان) و فولاد هرمزگان برنامه دستیابی به ظرفیت تولید ۱۰.۲ میلیون تنی را پیش رو دارند، برای انجام همکاری در اجرای این طرح ها آمادگی داریم.

به گفته وی، ایران از توان بالقوه ای برای توسعه طرح های فولادی و امکانات صادرات محصولات کیفی فولادی به آسیا و اروپا وجود دارد.

مدیر اجرایی هلدینگ اس ام اس، توسعه فولاد هرمزگان را یکی از ظرفیت های صنعت فولاد ایران برای حضور در بازارهای صادراتی ارزیابی کرد.

براساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران چهاردهمین فولاد ساز دنیا در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و رتبه نخست خاورمیانه را در این بخش به خود اختصاص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز