خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

۹۳ هزار تن پیاز در استان کرمانشاه تولید شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۲۹

امسال ۹۳ هزار و۴۹۵ تن پیاز در استان کرمانشاه تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی گذشته، ۱۳۵۵ هکتار پیاز در استان کشت شده که به صورت میانگین ۶۹ تن پیاز در هکتار برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت پیاز مربوط به شهرستان هرسین با ۶۵۰ هکتار و کمترین سطح زیر کشت نیز شهرستان دالاهو با یک هکتار است.

وی یادآور شد: ارقام کشت شده در استان، اکثراً رقم آذر شهر(پیاز قرمز) بوده و حدود ۴۰۰ هکتار نیز رقم زرقان(پیاز زرد) است.

رئیس یازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در کل سطح استان می‌توان پیاز کشت کرد، افزود: با داشتن آب کافی، خاک مناسب و با رعایت اصول کشت، می‌توان عملکرد خوبی از کشت پیاز به دست آورد.

منصوری در ادامه خاطر نشان کرد: زمان مناسب کشت پیاز در استان اواخر اسفند بوده وبرداشت محصول نیز اواخر شهریور ومهر انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امکان کشت دیم پیاز در استان وجود ندارد، گفت: کشت پیاز در استان به صورت آبی بوده تنها آفت مضر پیاز نیز تریپس است که برای مبارزه با آن، زارعین باید با کارشناسان حفظ نباتات مشورت کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود در سال آینده هزار و ۵۰۰ هکتار پیاز در استان کشت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز