خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

مجموعه صنعت اصفهان از برند سازی در کلیه رشته‌ها حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۴۶

در استان اصفهان هنوز راه‌های مناسب در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی وجود ندارد که این مسائل سبب عدم ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در حوزه گردشگری می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: هم صنایع سنگین و هم صنایع دستی کشور، مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در همایش دوره آموزشی نام و علامت تجاری در صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه برند باید برای مردم اعتماد سازی کند، گفت: متاسفانه در خصوص برند در اصفهان مشکلات خاصی وجود داشت و به درستی از برندهای بر‌تر تقدیر نمی‌شد.

سهل آبادی ادامه داد: کمیته برند را در خانه صنعت فعال کردیم که نظرات گروه‌های مرتبط را جمع آوری و شاخص‌هایی را برای برند‌ها نهادینه کرد تا حقی در خصوص برند تضییع نشود.

وی با انتقاد از نبود زیر ساخت‌های مناسب در حوزه گردشگری گفت: در استان اصفهان هنوز راه‌های مناسب در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی وجود ندارد.

وی افزود: قطار سریع السیر اصفهان - تهران هنوز پس از سال‌ها راه اندازی نشده است و استان ما از نظر هتل و جایگاه اقامتی در مضیقه است.

سهل آبادی اعلام کرد: مجموعه صنایع استان ‌‌نهایت آمادگی را برای اعتماد سازی و برند سازی دارد و همکاری لازم را در این زمینه داشت.

در این جلسه همچنین رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد: دو سوم صنایع دستی کشور مربوطه به استان اصفهان است.

فریدون الهیاری عنوان کرد: کار‌شناسان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه کشور را می‌توان در ۳ حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبیین کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه مهم سازمان میراثفرهنگی، پشتیبانی از این حوزه‌هاست، گفت: در حال حاضر بحثراه اندازی شورای هم اندیشی صنایع دستی استان اصفهان به صورت ترکیبی از بخش دولتی، فعالان صنایع دستی و دانشگاهیان مطرح است.

وی عنوان کرد: در دستگاه اجرایی ما باید یک راه درست را تبیین و بر اساس آن حرکت کنیم و اعتقادمان این‌ست که امور کار‌شناسی را به پیشکسوتان و فعالان این عرصه بسپاریم.

وی با بیان اینکه همایش کنونی حاصل تلاش ۳ سازمان میراثفرهنگی، خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی است، اظهار کرد: قصد ما اینست که صنایع دستی اصفهان را در جهان مطرح کنیم و این صنایع دستی باید فرا‌تر از عرضه در یک حجره باشد که صادرات آن نیازمند برنامه ریزی و بسترسازی تجاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز