خبرگزاری کار ایران

در دهه مبارک فجر؛

مرز سومار راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۲۱

امیدواریم با راه اندازی مرز سومار در ایام الله دهه مبارک فجر، مبادلات تجاری کرمانشاه با عراق رونق بیشتری بیابد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با ابراز امیدواری به راه اندازی مرز سومار در ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: امید است به سبب امر یادشده، مبادلات تجاری کرمانشاه با عراق رونق بیشتری بیابد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، کیوان کاشفی در نشست خبری با اشاره به اینکه اکنون عراق اصلیترین شریک تجاری کرمانشاه محسوب می‌شود، گفت: تا قبل از ناامنی ایجاد شده در کشور عراق و به‌خصوص استان‌های هم مرز با کرمانشاه نظیر دیالی، بیشترین صادرات ایران به این کشور همسایه از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می‌گرفت اما در چند ماه اخیر و ایجاد ناامنی کار صادرات با رکود مواجه شده است.

وی افزود: در یکی دو ماه اخیر وضعیت بهتر و ثبات و امنیت بیشتری در مرزهای عراق برقرار شده و می‌توان از این فرصت استفاده کرد و استان دیالی که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است را به عنوان یک شریک تجاری قدرتمند انتخاب کنیم.

کاشفی تصریح کرد: کرمانشاه به دنبال به دست گرفتن بازار استان‌های عرب نشین و مرکزی عراق نیز هست، تا با راه اندازی مرز سومار در ایام الله دهه فجر، مبادلات تجاری کرمانشاه با عراق رونق بیشتری یافته و بتوانیم صادرات خود را رونق ببخشیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه میزان صادرات صورت گرفته به عراق از استان کرمانشاه در ۹ ماه سپری شده از امسال را یک میلیارد و ۷۵ میلیون دلار عنوان و با اذعان به کاهش این رقم در صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، به میزان صادرات سال گذشته «سه میلیارد و ۴۹ میلیون دلار» برسد.

وی با اشاره به توانمندی‌های بازار سوریه، سفیر این کشور در ایران را بسیار مایل و راغب به همکاری دوطرفه با کشورمان دانست و از تجارت با ایران و استان کرمانشاه بسیار استقبال کرد.

کاشفی اظهار کرد: اگر سوریه به یکی از شرکای اصلی تجاری با ایران با محوریت کرمانشاه تبدیل شود می‌توان علاوه بر افزایش صادرات، بازارهای بیشتری در اختیار داشته و در صورت رکورد یکی از آن‌ها، اصل صادرات خود را حفظ و کاهشی در تجارت خارجی نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز