خبرگزاری کار ایران

وزارت جهادکشاورزی؛

واردات شکر همچنان ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۶۲

واردات هرگونه ثبت سفارش جدید شکر خام و سفید همچنان ممنوع است و هیچگونه ثبت سفارش جدیدی از سوی این وزارتخانه در سالجاری انجام نشده است.

وزارت جهاد کشاورزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: واردات هرگونه ثبت سفارش جدید شکر خام و سفید همچنان ممنوع است و هیچگونه ثبت سفارش جدیدی از سوی این وزارتخانه در سالجاری انجام نشده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، این وزارتخانه در اطلاعیه خود انتشار هرگونه خبر درخصوص صدور مجوز جدید واردات شکر از سوی این وزارتخانه را تکذیب کرده است.

در این اطلاعیه آمده است؛ وزارت جهادکشاورزی طی ابلاغیه ای از ۱۰ فروردین ماه سال ۹۳ هرگونه ثبت سفارش جدید شکرخام و سفید را ممنوع اعلام کرده و این ابلاغیه همچنان به اعتبار خود باقی است.

در این اطلاعیه تاکید شده که تمام شکرهای وارداتی امسال مربوط به ثبت سفارش سالهای ۹۱ و ۹۲ بوده است.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار بوده ۲۰۰ تومان از مابه التفاوت شکر وارداتی دریافت شده و به تولید داخل اختصاص یابد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته(دوشنبه) در پنجاهمین سالگرد تاسیس صنعت پتروشیمی، واردات شکر را به بحثقیمت مربوط دانست و اعلام کرد: چون قیمت تمام شده شکر داخلی با احتساب نرخ ارز مبادله ای گرانتر از شکر وارداتی است، واردات شکر برای تامین نیاز داخلی توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

به گفته وی، واردات شکر سال گذشته دو برابر میزان فعلی بوده و به تاریخ فعلی نیز محدود نمی شود، چرا که طی سالیان گذشته نیز مصرف شکر بیش از تولید داخل بوده و چاره ای جز واردات نداشته ایم.

یادآور می شود، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر کشور بتازگی گفته بود که با توجه به حجم ذخایر موجود شکر در کشور تا یک سال آینده هیچ نیازی به واردات شکر نداریم.

بهمن دانایی با اشاره به نزدیک شدن به پایان فصل برداشت چغندر قند در کشور، افزود: تولید حدود ۶۵۰ هزار تن شکر چغندری و ۶۵۰ هزار تن شکر نیشکری پیش بینی شده که این حجم پاسخگوی نیاز یک ساله کشور بوده و نیازی به واردات این محصول احساس نمی شود.

وی درباره خبر واردات شکر با وجود ممنوعیت صادره از سوی دولت، گفت: کارگروه ذخیره سازی شکر ستاد تنظیم بازار پیشتر در یک تصمیم جمعی اقدام به صدور حواله و مجوز واردات ۳۰۰ هزار تن شکر خام کرده بود که با مخالفت انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر کشور روبرو و در نهایت حواله یادشده ابطال شد.

دانایی افزود: اینک به میزان کافی و برای سال جاری و سال آینده نیز شکر داریم و به هیچ وجه نیازی به وارد کردن شکر نیست زیرا هرگونه واردات شکر به صنعت قند کشور لطمه می زند.

وی گفت: با اجرای طرح ممنوعیت واردات شکر که به تایید وزیر جهاد کشاورزی نیز رسید امیدواریم با تداوم آن به احیاء صنعت قند و شکر کشور کمک شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز