خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران:

ثبت سفارش واردات برنج از اواخر مرداد ماه ممنوع شد / موجودی برنج استراتژیک از سطح مصوب کمتر است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۱۱

برنج‌های وارد شده در ماه‌های اخیر مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی هستند و در حال حاضر میزان موجودی برنج استراتژیک کشور از سطح مصوب کمتر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنج و شکر وارد شده در ماه‌های اخیر مورد نیاز کشور بوده و بخش خصوصی آن را وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس صنایع ملی پتروشیمی در جمع خبرنگاران در خصوص واردات شکر و برنج، گفت: برنج‌های وارد شده در ماه‌های اخیر مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی هستند و در حال حاضر میزان موجودی برنج استراتژیک کشور از سطح مصوب کمتر است.

وی افزود: برنج و شکر وارد شده در ماه‌های اخیر مورد نیاز کشور بوده و بخش خصوصی آن را وارد کرده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه سال گذشته میزان واردات دو برابر سال جاری بوده است، تصریح کرد: ثبت سفارش برنج در پایان مرداد ماه ممنوع شده، اما خریدها و ثبت سفارش‌های قبلی برنج می‌توانند وارد شوند.

وی اظهار داشت: موجودی برنج استراتژیک از سطح مصوب کمتر است و این نشان دهنده این است که دولت حداکثر تلاش خود را برای حمایت از برنج‌کاران داخلی داشته است.

وزیر صنعت در خصوص قیمت شکر، خاطرنشان کرد: قیمت داخلی تمام شده شکر از قیمت وارداتی آن بیشتر است و این موضوع به دلیل افزایش قیمت خرید چغندر قند است که دولت در سال جاری برای حمایت از کشاورزان تصویب کرد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای اقتصاد قرار بر این شد که ۲۰۰ تومان از واردات به عنوان مابه‌التفاوت به نفع تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز