خبرگزاری کار ایران

معاون کل سابق سازمان توسعه تجارت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کالایی با ارزش افزوده بالا تولید شود / ورود تکنولوژی برای کشور یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۳۹

بخش خصوصی واقعی و نه خصولتی در این شرایط می‌تواند موجبات توسعه اقتصادی را فراهم کند اما تا به امروز که شاهد چنین امری نبوده‌ایم و امید داریم که مسئولان در این زمینه نیز اقداماتی را انجام دهند.

معاون کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اگر قرار است از تولید حمایت شود باید کالایی که ارزش افزوده بالایی دارد در کشور تولید شود.

کیومرثکرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی تولید و چالش‌های سال آینده، گفت: دولت و مجلس به خوبی از شرایط سال آینده با خبر هستند و آنان به خوبی می‌دانند که برای حل مشکلات پیش رو بهتر است تولید توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: دولت باید سیاست‌های حمایتی خود را به سمت تولیدی هدایت کند که ارزش افزوده بالایی داشته باشد و اینگونه باشد که دولت از همه صنایع حمایت کند.

این مقام سابق در سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: البته ما باید در کشور یکسری اقلام که برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است را تولید کنیم که حساب آنان از دیگر محصولات تولیدی جدا است اما اینکه یک کالا که نه صرفه اقتصادی دارد و نه می‌توان آن را صادر کرد را مورد حمایت قرار دهیم به طور کلی اشتباه است.

وی بیان داشت: گره مشکلات کنونی به دست صادرات غیر نفتی باز خواهد شد و اگر برنامه‌ای خاص داشته باشیم برای این مهم به طور حتم می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم. اهدافی که باید علمی و منطقی باشد. متاسفانه در طی سالهای گذشته بیشتر تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان سطحی و احساسی بود.

کرمانشاهی در خصوص صادرات مواد معدنی نیز گفت: صادرات مواد معدنی همانند صادرات نفت دارای اهمیت ویژه‌ای است. اما بهتر است تمامی مواد معدنی که سرمایه‌های خدادای است را به طور خام صادر نکنیم. البته باید بگویم من مخالف صادرات مواد معدنی نیستم شاید امروز این مواد دارای کارایی باشد و طی سالهای آینده دیگر مورد استفاده قرار نگیرد اما این مسئله تنها بخشی از مواد معدنی را شامل می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص ورود تکنولوژی به کشور نیز اظهار داشت: ورود تکنولوژی برای ما یک ضرورت است و بهتر است که بخش خصوصی واقعی در این خصوص ‌‌نهایت تلاش خود را بکار گیرد البته در این خصوص نیز دولت باید زیر ساخت‌های لازم را در برنامه کاری خود قرار دهد.

به گفته وی بخش خصوصی واقعی و نه خصولتی در این شرایط می‌تواند موجبات توسعه اقتصادی را فراهم کند اما تا به امروز که شاهد چنین امری نبوده‌ایم و امید داریم که مسئولان در این زمینه نیز اقداماتی را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز