خبرگزاری کار ایران

سازمان ایمیدرو:

تولید فولاد خام در ۹ ماهه ۹۳ به بیش از ۱۲.۶ میلیون تن رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۸۸

تولید فولاد خام کشور طی ۹ ماهه امسال به بیش از ۱۲.۶ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ رشد ۶ درصدی داشت.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: تولید فولاد خام کشور طی ۹ ماهه امسال به بیش از ۱۲.۶ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ رشد ۶ درصدی داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یادشده، طی دوره فروردین تا پایان آذرماه سال جاری ۱۲ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۲۸ تن فولاد خام تولید شد و این درحالی است که طی مدت مشابه در سال ۹۲ شمش فولاد خام ۱۱ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۶۱ تن تولید شده بود.

فولاد مبارکه، خوزستان و ذوب آهن اصفهان به ترتیب در این دوره بیشترین سهم در تولید به خود اختصاص دادند.

همچنین فولاد های هرمزگان، سبا، خراسان، آلیاژی و گروه ملی صنعتی فولاد ایران دیگر تولیدکنندگان این دوره بودند.

بنابراین گزارش ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۱۸ هزار و ۴۳۶ تن تولیدات فولادی از جمله ورق گالوانیزه، میلگرد، تیرآهن، ورق گرم، لوله، کلاف، ورق عریض و غیره در کشور انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳.۶ درصد رشد نشان می دهد.

تولیدات صورت گرفته اقلام فولادی مزبور در ۹ ماهه ۱۳۹۲ به میزان ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۲۲ تن بود.

طی آذرماه سال جاری مجموع فولاد خام تولیدی نیز به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۴۶ تن و تولیدات فولادی به یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۴۴۹ تن رسید.

ایران در بین ۱۵ کشور جهان از نظر تولید فولاد جای دارد و قرار است براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد. آمارهای غیررسمی منتشر شده حاکی است، چین به عنوان بزرگترین فولادساز جهان در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تن تولید داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز