خبرگزاری کار ایران

قیمت پراید لاک پشتی در حال افزایش است!

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۵۳

کارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می کنند.

کارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می کنند.

تولید خودرو پراید توسط شرکت سایپا درسال ۱۳۷۲شروع شد و پس از مدتی این شرکت توانست با کمک قطعه سازان داخلی و خارجی به ساخت انبوه آن در کشور روی آورد.

این خودرو نزدیک به دودهه در ایران تولید می شود و با وجود هجمه غیرمنصفانه ای که در داخل کشور به این خودرو وارد است همچنان سهم عمده ای در صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

توقف تولید پراید علی رغم آنچه انتظارمی رفت، افزایش تقاضا را به دنبال داشته که این روند با توجه به سیاه نمایی واظهارت تنگ نظرانه نه تنها کمکی به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نکرده است بلکه نشان می دهدکه منتقدان با تخریب وناکارآمد شمردن پراید تولید وصنعت کشور را مورد هدف قرار داده اند ولی آمار بیانگر آن است که این خودرو علاوه برصادرات در بخش داخلی نیز مشتریان خود را دارد. جالب است بدانیم که انتقاد ازخودروی پراید بارها و بارها در رسانه ملی اتفاق افتاد والقابی همچون " ارابه های مرگ " را به آن نسبت داده اند ولی عملکرد خریداران نشان دهنده مخالفت ازانتقادات خصمانه به این خودرو می باشد.

فعالان بازار معتقدند با توجه به افزایش درخواست پراید با قیمت مصوب، باید در انتظار رشد لاک پشتی قیمت این خودرو در آینده نزدیک باشیم. البته این امر بدیهی است چراکه با توقف تولید پراید و افزایش تقاضا براساس اصول اقتصادی و رفتارهای بازار، قیمت این محصول را افزایش خواهد داد.

خودرو پرایدعلاوه برقیمت مطلوب رقابتی دارای مصرف سوخت مناسب، استهلاک پایین، شبکه گسترده خدمات پس ازفروش سراسری، حجم واندازه مناسب بیش از دو دهه می باشد که جای خود را در بین خانواده های ایرانی بازکرده وآرزوی صدها هزار خانواده در سطوح مختلف را برای داشتن خودروشخصی تحقق بخشیده وحتی منبع معاش بعضی ازافراد نیز درسطح جامعه شده است.

به گفته فعالان بازار به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و توقف تولید پراید در آینده نزدیک، تقاضای خرید این محصول دربازار خودرو رو به رشد است و هم اکنون با توجه به عدم افزایش قیمت مصوب بهترین زمان ممکن برای خرید این خودرو می باشد.

از نظر اکثر کارشناسان پراید فعلی با کسب استاندارهای ۵۱ گانه نه تنها از لحاظ قیمتی جزء خودروهای ارزان قیمت جهان محسوب می شود بلکه از لحاظ ایمنی وکیفیت با بسیاری ازخودروهای هم کلاس خود، درسطح قابل قبولی قرار دارد.

با توجه به این کارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می کنند واعتقاد دارند تداخل این موضوع با بازار پایان سال قیمت این خودرو را با تغییرات افزایشی مواجه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز