خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده خواستار شد:

کاربرد مصرف سیمان در کشور متنوع شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۰۲

تولید سیمان کشور در شرایط کنونی بیش از مصرف آن بوده لذا باید کلیه مهندسین مشاور و دستاندرکاران صنعت سیمان بر تنوع، کاربردی کردن انواع سیمان و مصرف آن در ابعاد گوناگون توجه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید سیمان کشور در شرایط کنونی بیش از مصرف آن بوده لذا باید کلیه مهندسین مشاور و دستاندرکاران صنعت سیمان بر تنوع، کاربردی کردن انواع سیمان و مصرف آن در ابعاد گوناگون توجه کنند.

به گزارش ایلنا، نعمت زاده در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین آلات وابسته در تهران با بیان این مطلب افزود: برای تنوع مصرف سیمان از جمله کاربری آن در جاده سازی از نوع بتنی که قیمت تمام شده آن کمتر از جاده سازی از نوع آسفالتی است و عمر بیشتری دارد می توان بهره برد.

وی گفت: برای اجرایی شدن این موضوع با وزارت راه، مسکن و شهرسازی تعاملاتی داریم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: در حال حاضر میزان ظرفیت تولید سیمان در کشور بالغ بر ۸۰ میلیون تن است که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۴ این ظرفیت به ۱۲۰ میلیون تن برسد.

به گفته مهندس نعمت زاده تولید کارخانجات سیمان استاندارد است و هیچگونه آلودگی از لحاظ زیست محیطی ندارند.

وی در توضیح این مطلب افزود: نصب فیلتر بخشی از تجهیزات کارخانجات سیمان محسوب شده همچنین با نصب مونیتورینگ هرگونه آلودگی احتمالی ناشی از تولید سیمان را رصد می کنیم و در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خوبی با تولیدکنندگان سیمان داشته و راه کارهای لازم را برای آلودگی کمتر به تولیدکنندگان سیمان ارائه می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیون تن صادرات سیمان به کشورهای هدف صادراتی ارسال شده است که در سال جاری نیز می بایست این رویه ادامه یابد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون کارخانه سیمان ونزوئلا با ظرفیت یک میلیون تن در سال در حال تولید می باشد که افتتاح رسمی آن در آینده نزدیک توسط مقامات ارشد ایرانی صورت می پذیرد.

وی افزود: احداثکارخانه سیمان توسط جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها دارای سابقه طولانی است به طوری که پیش از این در کشور سوریه این کار انجام شده و در کشورهای لیبی و عراق در صدد ساخت کارخانجات سیمان و یا صدور خدمات مهندسی، ساخت تجهیزات، سرویسهای جانبی با توانمندی بالا در این حوزه می باشیم.

براساس این گزارش هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته با حضور ۱۲۵ شرکت ایرانی و یازده شرکت خارجی از چهار کشور آلمان، امارات، ایتالیا و چین در فضایی به وسعت ۶ هزار متر مربع حضور یافته اند.

این نمایشگاه تا روز ۲۷ دی ماه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر آماده استقبال از علاقمندان و متخصصان مربوطه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز