خبرگزاری کار ایران

طی روزهای ششم لغایت هشتم اسفندماه امسال؛

نمایشگاه صنعتی و بازرگانی ایران در ترکمنستان برپا می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۴۲

نمایشگاه بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران طی روزهای ششم تا هشتم اسفندماه سال جاری با حضور صاحبان صنایع و تجار ایرانی در قصر نمایشگاهی عشق آباد(ترکمنستان) برگزار می شود.

سفیر ایران در ترکمنستان در همایشی که به همین منظور برگزار شده بود، اعلام کرد: ایران برای کسب سهم بیشتر از بازار ترکمنستان رقابت سختی با دیگر کشورها به خصوص ترکیه دارد.

به گزارش ایلنا، ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻮﺳﻲ ﻫﺎﺷﻤﻲ گلپایگانی، با اشاره به اینکه رشد اقتصادی ترکمنستان در سال ٢٠١۴ بیش از ١٠ درصد بوده است، افزود: ترکمنستان امروز با سالهای گذشته تفاوت زیادی از لحاظ فیزیکی و برنامه ریزی دارد و چشم انداز این کشور برای آینده درخشان است.

سفیر ایران در ترکمنستان با بیان این که شرکتهای ایرانی ارزش های افزوده بیشتری برای پیروزی در مقابل شرکت های رقیب در ترکمنستان دارند، تصریح کرد: با توجه با اشتراک فرهنگی و تاریخی دو کشور و همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی ایران طی سالهای اخیر، ترکمنستان با روی باز از شرکتهای موفق ایرانی در این کشور استقبال می کند و به درستی شرکتهای ایرانی را به رسمیت می شناسد.

مشاور وزیر نفت کشورمان نیز در این همایش گفت: با اقداماتهای انجام گرفته در چند ماه گذشته بیش از ۴٠٠ میلیون دلار انواع مختلف کالا برای کشور ترکمنستان معرفی شده و بیش از سه هیات ترکمن از شرکتهای ایران بازدید کردند.

محمد تقی امانپور افزود: همچنن طی مدت اخیر هیاتی ٣۴ نفره به دستور وزیر نفت به کشور ترکمنستان سفر کرد و با شرکتهای ترکمنی درباره صادرات کالا و خدمات فنی - مهندسی مذاکره های خوبی انجام داد و در این مذاکره ها پیشنهادهای خوبی ارائه شد.

نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات مهندسی با بیان این که درراستای اجرای سیاست راهبردی برای صادرات به ترکمنستان سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در وزارت نفت در حال پیگیری است، افزود: برنامه کوتاه مدت این است که به سرعت شرکتهای که قادر به حضور در بازار ترکمنستان هستند شناسایی و تلاش شود تا حد توان از این شرکتها حمایت شود.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه کشور ترکمنستان ظرفیت های بالایی برای استفاده از تولیدات کشورمان دارد، گفت: ایران پارسال حدود ۸۵۸ میلیون دلار در زمینه های کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان صادرات داشته و حدود ۵۰ میلیون دلار این صادرات از استان خراسان شمالی به این کشور صادر شده است.

محمد صمدی گفت: هم اکنون امکان تهاتر کالا و گاز میان دوکشور فراهم شده است و ترکمنستان با حدود ۶ میلیون نفر جمعیت و ذخایر عظیم گازی شرایط و ظرفیت بسیار مناسبی برای همکاری تجاری و بازرگانی با کشورمان دارد.

صمدی افزود: پس از بروز مشکلات در روسیه به واسطه تحریم های یک طرفه غرب اکنون تقاضا و بازار بزرگی در ترکمنستان آمادگی استفاده از تولیدات کشورمان را دارد.

بر اساس این گزارش شرکت پارس پگاه تجارت به عنوان مجری این نمایشگاه آخرین مهلت ثبت نام را تا تاریخ دهم بهمن اعلام کرده است و علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اتاق بازرگانی ایران یا تهران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز