خبرگزاری کار ایران

ابتکار از توقف شماره گذاری پنج خودرو خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۳۴

براساس بررسی های انجام شده تعداد روزهای ناسالم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کاهش یافته و هوا از لحاظ بسیاری از آلایندگی ها مانند گوگرد، کربن و اکسید نیتروژن در شرایط خوبی قرار دارد.

ابتکار گفت: به علت آلودگی هوا شماره گذاری پنج خودرو متوقف شده است زیرا این خودروها استاندارد لازم برای پاک نگه داشتن هوا را رعایت نکردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پاگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار گفت: همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد که امیدواریم این همکاری جدی تر، موثرتر و دقیق تر برای ایجاد امنیت و آرامش بیشتر در کشور و حفاظت از عرصه های طبیعی پررنگ تر شود.

ابتکار اظهارداشت: به علت آلودگی هوا شماره گذاری پنج خودرو متوقف شده است زیرا این خودروها استاندارد لازم برای پاک نگه داشتن هوا را رعایت نکردند.

وی افزود: براساس بررسی های انجام شده تعداد روزهای ناسالم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کاهش یافته و هوا از لحاظ بسیاری از آلایندگی ها مانند گوگرد، کربن و اکسید نیتروژن در شرایط خوبی قرار دارد.

ابتکار تاکید کرد: مشکل اساسی در آلودگی هوا ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است که منبع اصلی آن خودروها هستند از این رو نقش مردم در نحوه استفاده از خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

معاون رییس جمهوری گفت: باید فرهنگ شهرنشینی را به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

ابتکار گفت: متاسفانه در سطح شهر تهران شاهد تردد خودروهای فرسوده و دودزا هستیم که مسولان باید نسبت به نوسازی آنها اقدام کنند.

ابتکار گفت: در فصول سرد سال به دلیل کمبود گاز طبیعی برخی از نیروگاه ها و صنایع مجبور به استفاده از مازوت هستند که این مساله آلودگی هوا را افزایش می دهد.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بنزین یورو ۴ که اکنون در ۶ کلانشهر کشور توزیع می شود دارای حداقل استانداردها است که به زودی این بنزین در هشت کلانشهر توزیع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز