خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس جمهوری در بازدید از دستاوردهای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:

آمادگی معاونت حقوقی برای حذف قوانین مشکل دار در حوزه کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۳۲

به علت نبود یک سند راهبردی کشاورزی، پراکندگی قوانین و قوانین مشکل داری که اجازه بهره برداری از زمین های کشاورزی را به بخش های دولتی و خصوصی می دهد، بسیاری از منابع طبیعی از جمله جنگل های شمال کشور در روند نابودی قرار گرفته است که معاونت حقوقی با شناسایی قوانین مشکل دار در حوزه کشاورزی آمادگی لازم را برای حذف این قوانین دارد.

معاون حقوقی رییس جمهوری از بخش های مختلف موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شامل تولید واکسن های دامی و فرآورده های بیولوژیک انسانی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر الهام امین زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن گفت و گو با مدیران این مجموعه در جریان روند پیشرفت و موفقیت های کشورمان در زمینه واکسن و سرم سازی قرار گرفت.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از ۹ واکسن موردنیاز کشور ۷ واکسن را تولید می کند که این موفقیت در منطقه خاورمیانه کم نظیر است، همچنین تولید ۳۵ فرآورده بیولوژیک مورد نیاز آزمایشگاه های کشور از جمله اقدامات چشمگیر این موسسه است.

*ضرورت تدوین سند راهبردی کشاورزی برای حمایت از منابع طبیعی

دکتر امین زاده در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تغییر کاربری بخشی از زمین های کشاورزی شمال کشورو تمهیدات معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای جلوگیری از این روند، گفت: به علت نبود یک سند راهبردی کشاورزی، پراکندگی قوانین و قوانین مشکل داری که اجازه بهره برداری از زمین های کشاورزی را به بخش های دولتی و خصوصی می دهد، بسیاری از منابع طبیعی از جمله جنگل های شمال کشور در روند نابودی قرار گرفته است که معاونت حقوقی با شناسایی قوانین مشکل دار در حوزه کشاورزی آمادگی لازم را برای حذف این قوانین دارد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی دستگاههای ناظر و بهره بردار در حوزه حقوقی کشاورزی اظهارداشت: گاهی بهره بردار و ناظر از یک دستگاه هستند و یا اینکه دستگاههای نظارتی مانند حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی موازی عمل می کنند که باید با اصلاح قوانین، این مشکلات را رفع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز