خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع لبنی:

رقم صادراتی محصولات لبنی نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلاراست

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۸۲

حدود ۲ سال گذشته با مشارکت انجمن صنایع لبنی و اتحادیه مرکزی دامداران طرح خانه شیر و اساسنامه آن تدوین و در قالب پیشنهادی به فراکسیون غذای مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: در پنج سال گذشته صادرات شیر روند افزایش تدریجی داشته اما این موضوع بر مصرف داخلی تأثیر نگذاشته و رقم صادراتی محصولات لبنی هم در حال حاضر نزدیک به۶۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی امروز در گردهمایی مدیران صنایع لبنی سراسر اظهارکرد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح خرید تضمینی علاوه بر حمایت از دامداران و تولید‌کنندگان شیر توانست از صنایع لبنی هم حمایت کند و باری که در باره تبدیل شیر به شیر خشک بر عهده صنایع بود، را از دوش صنایع برداشت.

وی افزود: دولت‌ها در رکود تورمی باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی باید در قالب خرید تضمینی و پرداخت یارانه از دامداران و صنایع لبنی حمایت کنند تا زمانی که صنایع به رونق برسند و بتوانند شیر خام را طبق مصوبه دولت و با سود معقول از دامداران خریداری کنند.

باکری با تاکید بر اینکه دولت‌ها در رکود تورمی باید با اتخاذ سیاست‌های حمایتی باید در قالب خرید تضمینی و پرداخت یارانه از دامداران و صنایع لبنی حمایت کنند گفت: تا زمانی که صنایع به رونق برسند و بتوانند شیر خام را طبق مصوبه دولت و با سود معقول از دامداران خریداری کنند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران درباره فرهنگ سازی مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی توسط تمام ذینفعان بخش، گفت: حدود ۲ سال گذشته با مشارکت انجمن صنایع لبنی و اتحادیه مرکزی دامداران طرح خانه شیر و اساسنامه آن تدوین و در قالب پیشنهادی به فراکسیون غذای مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

وی افزود: طرح خانه شیر در سیاست‌های کلان اقتصادی کشور هماهنگ کننده تشکل‌ها و ذینفعان این بخش برای تامین منافع اقشار جامعه و تمام بخش‌ها از جمله صنایع لبنی، دامداران، مصرف کنندگان، شبکه توزیع و شبکه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد قیمت درج شده روی کالا به هزینه تولید مرتبط نیست، گفت: ۱۰ درصد از هزینه حمل و نقل سراسری مصوب سازمان حمایت، ۱۵ درصد هزینه توزیع خرده‌فروشی و ۵ درصد هزینه عمده فروشی و حدود ۱۱ درصد سهم وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی افزود: در ۵ سال گذشته صادرات شیر روند افزایش تدریجی داشته اما این موضوع بر مصرف داخلی تأثیر نگذاشته و رقم صادراتی محصولات لبنی هم در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون دلار است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به عدم حضور آقای نیلی مشاورر ئیس جمهور در این جلسه به دلیل مشغله‌کاری بر لزوم حضور کار‌شناسان بیشتری برای تاثیرگزاری در روند تولید تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز