خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایلنا در جشنواره عالی سیستم صداقت:

رسانه‌ها در جهت‌دهی به افکار عمومی نقشی غیرقابل انکار دارند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۱۰

یکی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی که بدون تردید می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در ساختن جوامع و تحکیم روابط اجتماعی ایفا نماید، عنصر اعتماد است.

مدیر عامل خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌ها در ساختن و جهت‌دهی به افکار عمومی نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارند و از همین رو است که می‌توانند به نهادینه شدن مفاهیم بزرگ و بلندی نظیر «صداقت» در جوامع انسانی مدد رسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود حیدری در جشنواره عالی سیستم صداقت پس از خیرمقدم به حاضرین گفت: سپاس خدای متعال را که در آستانه ولادت خجسته رسول مهربانی‌ها و راستی‌ها و کرامت‌های والای انسانی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت فرصتی مهیا شد که به بهانه رونمایی از نشان عالی سیستم مدیریت صداقت در خدمت بزرگان عرصه تولید و صنعت و اقتصاد کشور و همچنین اساتید بزرگوار و فرهیخته دانشگاه‌ها و برخی مدیران عالیرتبه کشور باشیم.

وی افزود: بدون تردید واژه صداقت از مفاهیم والا و ارزشمند همه جوامع انسانی فارغ از نژاد و مذهب و ملیت‌های مختلف و متنوع به حساب می‌‌آید. از همین رو است که در جوامع انسانی صداقت همواره درصدر همه کرامت‌هاست و انسان‌های صادق همیشه مورد احترام و تکریم جوامع انسانی قرار دارند.

مدیرعامل ایلنا با اشاره به اینکه صداقت در رفتار، گفتار، پندار و ارتباط با خود و دیگران در همه شئون زندگی یکی از ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی به شمار می‌رود٬ گفت: صداقت مساله‌ای کلیدی و مهم در فهم و نقد کلیه روابط اجتماعی به شمار می‌رود، به طوری که نبودن صداقت در بین اعضای یک گروه اجتماعی آسیب‌ها و خسارت‌های فراوان و گاه جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

این فعال رسانه‌ای گفت: علمای علم اخلاق اعتقاد راسخ دارند که دروغ، نیرنگ، تملق و چرب زبانی از مظاهر فقدان صداقت به شمار می‌روند که بنیان یک جامعه را می‌توانند فرو ریزند.

حیدری گفت: در برخی از جوامع توسعه نیافته نبودن صداقت یک معضل بزرگ اجتماعی محسوب می‌شود که بر فعالیت‌های حرفه‌ای و تعاملات اجتماعی لطمات جبران‌ناپذیر و سنگینی وارد می‌‌آورد.

عضو هیات مدیره با تاکید بر این موضوع که در چنین جوامعی فقدان صداقت در سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی، ‌ اقتصادی و حتی سیاسی مشارکت گروهی را تهدید می‌کند٬ افزود: نبودن صداقت در محیط‌های کاری به صورت تملق، دوررویی و فرصت‌طلبی تجلی پیدا می‌کند.

مدیرعامل ایلنا تصریح کرد: بسیاری از جامعه‌شناسان که جوامع مختلف انسانی را مورد مطالعه قرار داده‌اند به این اصل باور قلبی دارند که صداقت پدید آورنده سرمایه‌های اجتماعی و حافظ و ضامن بقای این سرمایه محسوب می‌شود.

حیدری گفت: یکی از مهمترین این سرمایه‌های اجتماعی که بدون تردید می‌تواند نقش غیرقابل انکاری در ساختن جوامع و تحکیم روابط اجتماعی ایفا نماید، عنصر اعتماد است.

وی با طرح سوالی در خصوص تصور جامعه‌ای تهی از روابط اجتماعی گفت: شما جامعه‌ای را تصور کنید که اعتماد در آن جامعه بر روابط اجتماعی حکمران نباشد و در آن همه به هم بی‌اعتماد باشند. آیا چنین جامعه‌ای خواهد توانست بر سر پای خود بایستد و به رشد و بالندگی مورد نظر برسد؟

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: البته که چنین نخواهد بود اما فراموش نکنیم که رهبران یک جامعه و گروه‌های مرجعی که به هر نحوی در جامعه ایفای نقش می‌کنند در اعتمادآفرینی نقش موثر و غیرقابل انکاری دارند، چرا که نمی‌توان انتظار داشت بدون صداقت رهبران یک جامعه، اعتماد در روابط اجتماعی میان گروه‌های مختلف و همچنین نهادهای اجتماعی نقش‌آفرینی کند.

مدیرعامل ایلنا افزود: حال که از اعتماد به عنوان یک عنصر مهم که محصول نقش‌آفرینی مدیران صادق در یک جامعه انسانی به شمار می‌آ‌ید، سخن به میان آمد بد نیست بدانیم اعتمادسازی در جوامع به ابزارهایی نیاز دارد که رسانه یکی از آن ابزارهاست.

حیدری تاکید کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌ها در ساختن و جهت‌دهی به افکار عمومی نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارند و از همین رو است که می‌توانند به نهادینه شدن مفاهیم بزرگ و بلندی نظیر «صداقت» در جوامع انسانی مدد رسانند.

وی در خصوص رویکرد رسانه‌ای ایلنا تصریح کرد: با تکیه بر چنین رویکردی خبرگزاری کار ایران(ایلنا) که از بدو فعالیت خود در عرصه رسانه‌ای سه عنصر مهم صداقت، رعایت امانت و جلب اعتماد مخاطبان را در سر لوحه فعالیت‌های خود قرار داده است در کنار برگزار کنندگان این همایش قرار گرفته تا با اطلاع‌رسانی درست، دقیق و بهنگام گامی هر چند اندک در معرفی الگوهای صادق با جامعه بردارد.

مدیرعامل ایلنا افزود: از این رو ایلنا با درک عمیق و درست از آثار و نتایج گران‌سنگی که همه گیر شدن مفهوم صداقت می‌تواند در جامعه در پی داشته باشد تمام توان و امکانات خود را مصروف حمایت و یاری از مدیران صادق جامعه بویژه در عرصه اقتصادی خواهد داشت.

مسعود حیدری در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که ایلنا خود از جنس کار و تلاش است و دغدغه‌اش این است که فرهنگ کار مولد در جامعه ایرانی فراگیر شود و از دیگر سو موانع و محدودیت‌هایی که در این زمینه بر سر راه فعالان اقتصادی و مدیران صنعتی قرار دارد را به خوبی می‌شناسد خود را همراه و یاری رسان این بخش از جامعه می‌داند و در این راستا تلاش خواهد کرد تا هیچ گاه مدیران صادق در پیگیری و به نتیجه رسیدن مطالبات درست خود تنها نمانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز