خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

بیماری " گرینینگ " تهدیدی برای مرکبات جنوب کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۱۱

گرینینگ هنوز به صورت اپیدمی در نیامده است و امکان مداوای آن وجود ندارد، اگر درختی آلوده به این بیماری شد، راهکار مؤثر آن ردیابی و امحای آن‎هاست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشورگفت: بیماری «گرینینگ» مرکبات جنوب کرمان را مورد تهدید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی باغستانی در بازدید از مجتمع کشاورزی شهرستان عنبرآباد در جمع خبرنگاران گفت: در بحثآلودگی مرکبات منطقه جنوب کرمان به سموم هیچ جای نگرانی وجود ندارد، بلکه در خیلی از موارد محصولاتی ارگانیک تولید و به بازار عرضه می‌‎شود.

وی افزود: با توجه به اینکه گرینینگ هنوز به صورت اپیدمی در نیامده است و امکان مداوای آن وجود ندارد، اگر درختی آلوده به این بیماری شد، راهکار مؤثر آن ردیابی و امحای آن‎هاست.

وی در زمینه عرضه سموم غیرمجاز در فروشگاه‎های کشاورزی اظهار کرد: مدیریت این امر تنها توسط وزارت جهاد کشاورزی امکان ندارد.
وی مبارزه با ناقلان این بیماری را از دیگر موارد تأثیرگذار در این امر خواند و گفت: از مسئولان استانی به ویژه استاندار کرمان درخواست می‌‎شود تا توجه ویژه‎ای به بحثمبارزه با بیماری گرینینگ داشته باشند.

باغستانی افزود: در سطح وزارتخانه جهاد کشاورزی پیگیری‎های لازم را انجام می‌‎دهیم تا بتوانیم، توجه ویژه مسئولان را نسبت به این امر معطوف کنیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات عنوان کرد: در بحثآلودگی مرکبات منطقه جنوب کرمان به سموم هیچ جای نگرانی وجود ندارد، بلکه در خیلی از موارد محصولاتی ارگانیک تولید و به بازار عرضه می‌‎شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز