خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توانمندسازی نیروهای انسانی و افزایش بهره وری باید اولویت سازمان ها باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۰۳

توجه به توانمندسازی آموزشی نیروهای انسانی و افزایش بهره وری از عوامل موثری است که مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه ها باید بیش از گذشته آن را مورد توجه قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به توانمندسازی آموزشی نیروهای انسانی و افزایش بهره وری از عوامل موثری است که مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه ها باید بیش از گذشته آن را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی یزدانی در نخستین نشست روسای مراکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه ها که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اصلاح نظام اداری کشور را از جمله اهداف عمده این نشست عنوان کرد و افزود: در این رابطه نیازمند برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای مناسب آنها هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت یکپارچگی و همبستگی در سازمان ها، افزود: وحدت رویه در هدف، انسجام در معماری و هماهنگی در فرآیندها از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یزدانی همچنین به موضوع مدیریت استرس به عنوان یکی از عوامل مهم درون سازمانی اشاره کرد و گفت: هرچه قوانین دست و پاگیر و محدودکننده از محیط کار دور باشد، عوامل آرامش زا جایگزین آن خواهد شد.

به گفته وی؛ کیفیت پایین خدمات، شهرت پایین سازمان، تصویر ضعیف سازمانی و… از جمله عواملی است که در ایجاد استرس موثر خواهند بود که باید تلاش کنیم تا نقش خود را دراین بین بخوبی ایفاء کرده و بخشی از نارسایی های موجود را برطرف کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، قانون مداری و مقایسه گریزی را دو محور جدی و مورد توجه دولت خواند و افزود: این محورها از مطالبات جدی در بحثارتقای سلامت اداری است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح فرآیندها، تدوین ساختارها، واگذاری وظایف دولتی و حضور پرنگ تر تشکل ها را نیز باید دراین بین مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: توجه به توانمند سازی آموزشی نیروی های انسانی و افزایش بهره وری از عوامل موثری است که مرکز نوسازی و تحول اداری باید بیش از گذشته آن را مورد توجه قرار دهد.

یزدانی افزود: وقتی به فرایند اثربخشی و کارآمدی توجه می کنیم و به دنبال تاثیر گذاری دراین زمینه ها هستیم باید تلفیقی از اصلاح فرآیندها، ایجاد کارایی و روحیه مناسب در کار را گسترش دهیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با تغییر ساختاری که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوجود آمده دولت در تلاش برای اصلاح ساختارها است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تحولی در نقشه اصلاح اداری ایجاد کنیم باید ابتدا این اهتمام در درون سازمانها به وجود بیاید و در مرحله بعدی تعاملات دستگاه ها را با هم اندیشی و نقش آفرینی موثر دنبال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز