خبرگزاری کار ایران

برای اولین ‌بار صورت می‌گیرد؛

اعطای نشان صداقت به مدیران صادق

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۷۴

از ۳ سال گذشته اعطای گواهینامه‌ها و تندیس‌های صداقت را مدنظر داشته و شناسایی افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی را با صداقت آغاز و جوانب مختلف آن را مورد ارزیابی قرار دادیم.

اولین جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت پانزدهم دی ماه به همت دبیرخانه دائمی عالی مدل سیستم مدیریت صداقت، ‌وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، ‌خبرگزاری کار ایران(ایلنا) و مجله دنیای کیش در سالن ۱۷ شهریور ساختمان مرکزی وزارت کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی با هدف رواج و گسترش معیارهای صحیح صداقت در مدیریت و معرفی صادق‌ترین شرکت‌ها، ‌ مدیران نهاد‌ها دولتی و خصوصی و رونمایی از مدال و تندیس صداقت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایلنا، دبیر جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت، حجت الاسلام و المسلمین حسین زکریایی در نشست خبری اولین جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت با بیان اینکه در این مراسم از تندیس، مدال، گواهینامه‌ها و کتاب صداقت رونمایی می‌شود، اظهار کرد: ‌در روایات مختلفی از ائمه به اهمیت موضوع صداقت تاکید شده است البته مقوله صداقت تنها به دین اسلام اختصاص ندارد و صداقت در تمام ادیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با با بیان اینکه مردم با صداقت ایران لایق برخورداری از بهترین و مطلوب‌ترین خدمات هستند، ‌ادامه داد: ‌ از ۳ سال گذشته برگزاری چنین جشنواره‌ای و اعطای گواهینامه‌ها و تندیس‌ها و شناسایی افراد و شرکت‌ها و نهادهای دولتی با صداقت آغاز و جوانب مختلف ان را مورد ارزیابی قرار دادیم.

زکریایی با اشاره به حلقه مفقوده صداقت در سیستم‌های مدیریتی کشور گفت: ‌این گوهر نایاب، ‌حلقه مفقوده‌ای است که هر چند تمام مدیران به ان اعتقاد دارند اما متاسفانه در اجرا اراده جدی برای جاری و ساری کردن آن وجود ندارد.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی در جشنواره صداقت

دبیر جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت با بیان اینکه اعضای هیات این جشنواره از هیات علمی دانشگاه‌های بر‌تر کشور هستند، تاکید کرد: ‌ برای بررسی دقیق‌تر عملکرد شرکت‌ها و افراد کارگروه‌های تخصصی در این جشنواره تشکیل شده است که اعضای این کارگروه‌ها از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: کارگروه‌های صداقت اجتماعی، ‌صداقت در خدمات دولتی، ‌صداقت هنری، ‌صداقت فرهنگی، ‌صداقت شهروندی، صداقت مدیرتی، ‌صداقت اقتصادی، ‌ صداقت در بازار، ‌ صداقت کارمندی، صداقت مشتری مداری و صداقت ملی از جمله کارگروه‌های تخصصی جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت برای تشخیص صادق‌ترین شرکت‌ها و افراد است.

معیارهای جایزه صداقت و سطوح مختلف جوایز جشنواره ‌ ‌ ‌

زکریایی با اشاره به معیار‌ها و زیرمعیارهای مهم برای انتخاب اشخاص و ارگان‌ها و شرکت‌های صادق در زمینه‌های مختلف، گفت: ‌ معیارهای تشخیص صادق‌ترین افراد و شرکت‌ها توسط اداره تکنیکال و بازرسی این جشنواره معین شده که مدیریت و رهبری، ‌ راستگویی و صداقت، وفاداری به عهد، ‌انصاف و عدالت و قانونمندی و نظم از جمله معیارهای در نظر گرفته شده برای تعیین افراد و شرکت‌های بر‌تر است.

دبیر اولین جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت ‌همچنین با اشاره به سطوح جوایز این جشنواره که متناسب با عملکرد شرکت‌ها است، ‌ گفت: ‌سطوح جوایز ارائه گواهینامه‌های سطوح ۱،۲ و ۳ است که بعد از ان به شرکتی که عملکرد بهتری داشته باشد سطح تقدیر تعلق می‌یابد و ممتاز‌ترین شرکت جایزه سطح تندیس را دریافت می‌کند و همچنین مدال صداقت هم به صادق‌ترین افراد اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: ‌امتیاز لازم برای دریافت گواهینامه سطح ۳ کسب ۵۰۰ الی ۵۹۹ امتیاز است برای کسب گواهینامه سطح دو ۶۰۰ الی ۶۹۹ امتیاز برای کسب گواهینامه سطح اول ۷۰۰ الی ۸۹۹ امتیاز است. همچنین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که توانسته‌اند امتیاز ۹۰۰ الی ۹۵۰ را کسب کنند، جایزه سطح تقدیر را دریافت می‌کنند و در ‌‌نهایت هم مجموعه‌هایی که امتیاز ۹۵۰ الی ۱۰۰۰ را کسب کرده‌اند، ‌ بالا‌ترین سطح جایزه یعنی تندیس را دریافت می‌کنند.

اهدای مدال صداقت به خبرنگار بین المللی حوزه دفاع مقدس

زکریایی ادامه داد: ‌ برای شناسایی افرادی که لایق دریافت مدال صادقت هستند معیارهایی در نظر گرفته شده که برخی از این معیار‌ها ابداع، ‌اختراع و یا اکتشاف مهمی در یک حوزه است که این معیار توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها براساس آیین نامه‌های داخلی مشخص شده است.

وی افزود: افرادی که وظیفه خطیر دولتی به عده داشتند و توانسته‌اند این وظیفه مهم دولتی را به درستی انجام دهند، ‌ ‌افرادی که طرح‌ها و برنامه‌های موفقی ارائه کرده باشند، ‌افرادی که خدمات صادقانه و فاخر ارائه کرده باشند، ‌ افرادی که از مقبولیت اجتماعی و اعتماد اجتماعی برخوردار باشند.

دبیر جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت با بیان اینکه مدال صداقت این جشنواره به یک خبرنگار بین المللی که از سوی دو چشم و ریه جانباز شده است، ‌گفت: ‌معتقدم خبرنگاران یکی از اقشاری هستند که لایق دریافت از این نوع جوایز هستند که در این جشنواره به خبرنگاری در جنگ‌های مختلفی از جمله جنگ ایران و عراق، ‌ ایران و امریکا و بوسنی حضور داشت و در این جنگ‌ها از سوی دو چشم نابینا شد، مدال صداقت اهدا می‌شود.

حق استفاده از نشان تندیس بر روی تولیدات ومحصولات شرکت‌ها

زکریایی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی که هر کدام از این سطوح جایزه را دریافت کرده‌اند می‌توانند از نشان آن بر روی جلد کالاهای خود استفاده کنند، ‌ تاکید کرد: ‌با مذاکراتی که با سازمان‌های دولتی انجام داده‌ایم امکان استفاده از نشان هر کدام از سطوح جوایز از گواهینامه‌ها گرفته تا تندیس بر روی جلد محصولات خود را محقق کرده‌ایم که این خود می‌تواند باعثتقویت برند شرکت‌های صادق شود.

وی ادامه داد: البته اداره تکنیکال جشنواره به طور مستمر شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا شرکت‌ها از کیفیت و معیارهای خود افوا نکرده باشند.

هیچ شخص و شرکتی سفارشی انتخاب نشده است

دبیر جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت با بیان اینکه متاسفانه در برخی از این جشنواره‌ها مشاهده می‌شود که شرکت‌ها و افراد برگزیده سفارشی هستند، ‌ گفت: ‌هر چند افراد و شرکت‌هایی را برای انتخاب در این جشنواره به ما به یشنهاد کردند اما هرگز زیر بار این سفارش‌ها نرفتیم.

وی ادامه داد: اگر ما هم این افراد سفارشی را به عنوان برگزیده معرفی کنیم، ‌ این مردم هستند که این افراد را قبول نمی‌کنند چراکه عملکرد هر شرکتی مشخص است. از طرف دیگر اعضای این جشنواره از اعضای هیات عملی دانشگاه‌ها و از شخصیت‌های علمی هستند که هیچ‌گاه سفارشی کار نمی‌کنند. ‌

زکریایی تاکید کرد: تا کنون بیش از ۱۴۰ شرکت برای حضور در این همایش و ارزیابی عملکردشان ثبت نام کرده‌اند که البته متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت sedaghat. org برای حضور در این همایش و ارزیابی عملکردشان ثبت نام کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای رفع معضل مفسده‌های اداری می‌تواند از این طریق و با برگزاری‌های جشنواره اقدام کرد و آیا می‌توان رعایت این معیار‌ها در سازمان‌ها را اجباری کرد، ‌ گفت: ‌یکی از منویات رهبر معظم انقلاب هم رفع مفاسد اداری است که البته یکی از اهداف برگزاری این جشنواره هم رواج این معیار‌ها در نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی است معتقدم سازمان ملی بهرهوری از جمله سازمان‌هایی است که می‌تواند این معیار‌ها را در سازمان‌های مختلف دولتی نهادینه کند.

ایلنا رسانه غیر دولتی، ‌ حامی اولین جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت

دبیر جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت با تشکر از خبرگزاری ایلنا برای حمایت از این جشنواره و همکاری در برگزاری این جشنواره گفت: ‌از وزارت کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی و شخص وزیر و خبرگزاری ایلنا به عنوان حامیان برگزاری این همایش تشکر می‌کنم.

وی در رابطه با انتخاب خبرگزاری ایلنا برای مشارکت در برگزاری این همایش گفت: ‌ براساس بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یکی از صادق‌ترین خبرگزاری‌های کشورمان که می‌تواند در برگزاری این همایش به ما کمک کند، ‌ خبرگزاری کار ایران(ایلنا) است البته این بدان معنا نیست که سایر خبرگزاری‌ها صادق نیستند.

وی تاکید کرد: ‌معتقدم در برگزاری این همایش که عنوان صداقت را بر دوش دارد، خبرگزاری ایلنا به عنوان صادق‌ترین خبرگزاری گزینه بسیار خوبی برای همکاری با ما بود.

همچنین مسعود حیدری، ‌ مدیر مسئول خبرگزاری ایلنا در این نشست خبری با تاکید بر اینکه خبرگزاری ایلنا به معنای واقعی کلمه خبرگزاری غیر دولتی کشور است، گفت: ‌خبرگزاری ایلنا از ابتدای آغاز به کار خود یعنی از سال ۸۱ همواره شعار خبرگزاری غیر دولتی و صداقت و جلب اعتماد مردم را حفظ کرده که البته هزینه این شعار را هم داده‌ایم.

وی ادامه داد: ‌ به عنوان خبرگزاری غیر دولتی، ‌همکاری برای برگزاری اولین جشنواره جایزه عالی سیستم صداقت که وابستگی‌ای به دولت نداشت را طرح و ایده مناسبی دیدیم و برای همکاری با مجموعه برگزارکنندگان این همایش اعلام امادگی کردیم.

برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره در کیش ‌

همچنین در این نشست، مرتضی بلوکی، مشاور رسانه‌ای مدیرعامل منطقه آزاد کیش از برگزاری دوره‌های بعدی این جشنواره در کیش خبر داد و گفت: ‌ با توجه به اینکه منطقه آزاد کیش یکی از مبادی اصلی ورود کالاهای مختلف به کشور است معتقدم باید این جشنواره در این منطقه هم برای جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب به کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: ‌تمام تلاش مدیران منطقه آزاد کیش جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور است که برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند از اقدامات مثمر ثمر باشد که با همکاری جامعه بازاریان کیش دوره‌های بعدی آن برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز