خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت:

گشایش اعتبار برای دریافت تسهیلات خارجی طرح آلومینیوم جنوب انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۴۱

گشایش اعتبار(ال سی) طرح آلومینیوم جنوب که ظرفیت تولید آن سالانه ۳۰۰ هزار تن است، پس از هشت سال انتظار سرانجام هفته گذشته از سوی بانک خارجی به بانک عامل در ایران ابلاغ شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گشایش اعتبار(ال سی) طرح آلومینیوم جنوب که ظرفیت تولید آن سالانه ۳۰۰ هزار تن است، پس از هشت سال انتظار سرانجام هفته گذشته از سوی بانک خارجی به بانک عامل در ایران ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: پیگیری های ۱۰ ماهه این سازمان موجب شد تا گشایش اعتبار این طرح فعال و ابلاغ شود.

وی خاطرنشان ساخت: طرح آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد استان فارس به مدت هشت سال در انتظار گشایش اعتبار برای دریافت تسهیلات خارجی بود.

به گفته کرباسیان، فعال سازی طرح آلومینیوم جنوب برای تزریق منابع مالی، یکی از اولویت های اصلی ایمیدرو محسوب می شود و طی سال گذشته تلاش مستمری به منظور تحقق آن صورت گرفت.

به اعتقاد رئیس هیات عامل ایمیدرو، بزرگ مقیاسی و فعالیت های اجرایی در این طرح می تواند تحول اساسی در حوزه اقتصادی و اجتماعی منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد استان فارس را به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: طرح مزبور در یکی از نقاط کم برخوردار کشور واقع شده و از نظر جغرافیایی در نقطه جنوبی استان فارس قرار دارد که هم مرز با پایتخت گازی ایران - عسلویه است که میزبان تولید محصولات صنایع معدنی، پتروشیمی و نیروگاه های جدید تولید برق خواهد شد.

ترکیب سهامداران شرکت آلومینیوم جنوب(SALCO) شامل ۵۱ درصد شرکت سرمایه گذاری غدیر و ۴۹ درصد سازمان ایمیدرو است.

براساس برنامه ریزی به عمل آمده، برای تولید در این طرح از بالاترین فناوری موجود در جهان استفاده شده، به طوری که خط احیای این طرح با سیستم ۴۰۰ کیلوآمپر محصول تولید خواهد کرد که پیشتر در خطوط تولید شمش آلومینیوم درایران وجود نداشت.

فناوری مزبور موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه تولید در هر تن شمش آلومینیوم می شود.

کارخانه آلومینیوم جنوب شامل خط احیا، آند سازی، ریخته گری و تاسیسات بندری و ساحلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز