خبرگزاری کار ایران

وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس:

تشکیل شورای بازرگانان ایران و تونس در جولای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۹۳

وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس از تشکیل شورای بازرگانان دو کشور ایران و تونس در جولای سال آینده خبر داد.

وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس از تشکیل شورای بازرگانان دو کشور در جولای سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجلا حروش وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس گفت: این اجلاس نمایان‌گر خشت تازه‌ای از بنای بین دو کشور است و می‌تواند فرصتی مناسب برای فعلان اقتصادی باشد.

وی افزود: تونس در این روزهادر حال گذار از مرحله انتقال است و فضای مناسبی برای همکاری با کشورهای دیگر دارد.

وزیر بازرگانی تونس تصریح کرد: جلسه امروز بیانگر اصرار ما برای پیشبرد مناسبات بین دو کشور در جهت پاسخگویی به خواسته های دولت است.

حروش ادامه داد: ما در دوره گذشته توانستیم مسیر همکاری‌ها را مشخص کنیم و لیستی از کالاهای تجارت ترجیحی برای گسترش مبادلات میان دوکشور را تهیه کنیم.

وی با اعلام این خبر که شورای بازرگانان دو کشور ایران و تونس در جولای سال آینده با تکمیل اعضای آن تشکیل می‌شود افزود: هر چه مناسبات دو کشور افزایش یابد شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم بود و به نظر می‌رسد همکاری‌ها به اندازه کافی نیست.

وی ادامه داد: اطمینان داریم که این دوره این امکان را فراهم می کند که راه ها وخط مشی ما مشخص شود و موافقت‌نامه های مورد نظر به دست آید.

وزیر بازرگانی تونس خاطرنشان کرد: ما عزم راسخی داریم تا شرایط مناسبی برای فعالان اقتصادی فراهم شود که در این مسیر امکانات و مشوق های فعالان اقتصادی مشخص و معرفی شده است.

وی افزود: دوموضوع تجارت و سرمایه‌گذاری در کنار حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد و ما می‌توانیم در زمینه های حمل ونقل شیلات و صنایع و معادن وپژوهش و بهداشت و تولید دارو همکاری های بیشتری داشته باشیم.

حروش تصریح کرد: دو کشور شایستگی لازم و امکانات خوبی برای مکمل بودن دارند و تاکنون کشور تونس دستاورد مهمی را که کشور ایران به دست آورده دنبال کرده است به خصوص اینکه ایران در زمینه‌های فناوری و بیوتکنولوژی و همچنین مکانیک و الکترونیک و ذوب‌آهن و منسوجات موفق عمل کرده است.

وی در خاتمه رفاه و پیشرفت را برای ملت ایران خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز