خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی:

هزینه ایجاد شغل در اصناف یک پنجم هزینه ایجاد شغل در صنعت است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۲۳

آنگونه که باید به نقش اصناف در کشور اهمیت داده نشده اما ایجاد بانک اصناف برای حمایت از تولیدکنندگان ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه ایجاد شغل در اصناف یک پنجم هزینه ایجاد شغل در صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه لوستر، چراغ‌های زینتی، دکوراسیون داخلی و مبلمان با اشاره به ایجاد فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تخصصی کردن امور در مجلس فراکسیون اصناف راه اندازی شد تا بتوانند نمایندگان که اغلب از نخبگان اصناف هستند در آن به عنوان مشاور شرکت کنند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از بحث‌های مهم در مقام سازی کشور اقتصاد مقاومتی است که این موضوع محقق نمی‌شود مگر با مشارکت همه مردم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت ارتباط خوبی با اصناف برقرار کرده و اتاق اصناف ایران از موفق‌ترین اتاق‌ها در کشور است.
وی گفت: برای تقویت این حوزه باید اولویت در تولیدات صادرات محور باشد که در این راستا سیستم بانکی باید به کمک اصناف بیاید.

حسن پور خاطرنشان کرد: ایجاد هر شغل در اصناف یک پنجم شغل در صنعت هزینه دارد و اگر ایجاد شغل در اصناف ۵۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد در صنعت این رقم ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی در خاتمه گفت: آنگونه که باید به نقش اصناف در کشور اهمیت داده نشده اما ایجاد بانک اصناف برای حمایت از تولیدکنندگان ضروری به نظر می‌رسد.

همچنین در ادامه ابراهیم درستی نائب رئیس اتاق اصناف تهران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ د رصد از لوسترها وارداتی است این در حالی است که در گذشته این میزان ۸۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی توانایی رقابت با کشورهای چک و اتریش را دارد گفت: لوسترهایی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته از مبلغ ۲۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در خصوص اشتغال‌زایی در این حوزه گفت: همه زیرساخت‌ها برای تولیدات این قبیل کالاها فراهم است و می‌توان به غیر از نیاز مصرف کننده داخلی را فراهم کرد برای صادرات نیز برنامه ریزی داریم.

همچنین اصغر حیدری مدیر اجرایی نمایشگاه لوستر و چراغ‌های تزیینی گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۸ تا ۱۳ دی ماه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۷۵ کشور در زمینه لوستر و دکوراسیون داخلی حضور دارند که از ۵ سالن این نمایشگاه سه سالن مربوط به دکوراسیون داخلی و مبلمان است و دو سالن مربوط به لوستر و چراغ‌های تزیینی هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برندهای معروفی مانند برلیان، آذرخش و پرشیا در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کردند.

وی بهترین سال های صادراتی برای لوستر و چراغ‌های تزیینی را بین سال های ۷۸ تا ۸۵ اعلام کرد و گفت: می‌توان مجددا رونق این سال‌ها را تجربه کرد. چرا که قیمت لوستر کشور ما یک چهارم نرخ کشورهای اروپایی است و به راحتی می‌توانیم به کشورهای هم جوار وآفریقا صادر کنیم. البته با کاهش تقاضا در خرید مسکن خرید لوستر و چراغ‌های تزیینی و کلا دکوراسیون کاسته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز