خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای بهبود کیفیت نان نیازمند ارتقای تکنولوژی هستیم / ترکیه بهترین نان را تولید می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۴۸

‌سال‌ها پیش کشور ترکیه همانند ایران در زمینه تولید نان فعالیت می‌کرد اما آنان با اصلاح در قوانین و تغییر دیدگاه در حوزه مدیریت توانستند امروز بهترین نان دنیا را تولید کنند و ما نیز باید توجه داشته باشیم که آنان چه بوده‌اند و امروز چه شده‌اند.

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم گفت: هزینه ماشین آلات مورد نیاز جهت پخت نان در واحد‌های نان صنعتی بالا است و فعالان این بخش برای ارتقای تکنولوژی نیاز به کمک دولت دارند.

جواد کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص واگذاری ۲۰درصد نانوایی‌ها به بخش آزادپز، گفت: این اقدام در نانوایی‌های سنتی قابل اجرا است و ما در بخش خود نمی‌توانیم این را به اجرا در آوریم چرا که نان‌های تولیدی ما در محل‌هایی مشخص تولید و توسط سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسد. حال با توجه به این مهم اتحادیه پیشنهادی به دولت داده است که برای اجرای این دستور تغییراتی اعمال شود.

وی ادامه داد: اتحادیه پیشنهاد داده است تا ۲۰ درصد از آردی که به واحد‌های نانوایی ما به طور یارانه‌ای داده می‌شود حذف و مابقی به طور یارانه‌ای داده شود که خوشبختانه این طرح از سوی دولت نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ‌هم اکنون واحد‌های نانوایی‌های صنعتی با استفاده از ماشین آلات، نان مورد نیاز را تولید می‌کنند اما با توجه به اینکه علم در حال حرکت رو به جلو است ما نیاز به ارتقای تکنولوژی داریم و باید اعلام کنیم که دولت می‌تواند در این خصوص ما را یاری رساند.

وی گفت: در نان وای‌های صنعتی انرژی هدر نمی‌رود ولی در مقابل در نانوایی‌های سنتی انرژی به حد بالایی هدر می‌رود چرا که در بخش ما انرژی بسته است و با یک مشعل کوچک و درجه حرارت مناسب نان تولید می‌شود اما در نان وایی‌های سنتی اینگونه نیست.

کرمی در خصوص کیفیت نان نیز گفت: ‌‌ همان طور که گفتم به دلیل عدم تجهیزات لازم در تمامی واحد‌های ما برخی نان‌های تولیدی از درجه کیفی پایین تری برخوردار هستند که امیدواریم در این خصوص نیز مشکلات برطرف شود و تولید با کیفیت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ‌ اینکه نان گران تا سقف ۳۰ درصد می‌شود یک معنا دارد و ان این است که باید کیفیت نان نیز افزایش پیدا کند. مشتریان از ما کیفیت می‌خواهند و نانوایی‌ها باید خواسته آنان را اجرایی کنند.

وی در ادامه به تولید نان در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: ‌ سال‌ها پیش کشور ترکیه همانند ایران در زمینه تولید نان فعالیت می‌کرد اما آنان با اصلاح در قوانین و تغییر دیدگاه در حوزه مدیریت توانستند امروز بهترین نان دنیا را تولید کنند و ما نیز باید توجه داشته باشیم که آنان چه بوده‌اند و امروز چه شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز