خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

ظرفیت صنایع فرآوری شیر خام کشور حدود ۱۸ میلیون تن است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۵۷

هم اکنون برای صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ با روسیه در حال مذاکره هستیم به طوری که برخی از واحدهای تولیدکننده محصولات صادراتی توسط سازمان دامپزشکی شناسایی و در مذاکرات دو کشور معرفی شده‌اند و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک صادرات مرغ را نیز عملیاتی شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان واحدهای گاوداری شیری پیش بینی می‌شود، چنانچه در جذب شیر خام کارخانجاتی که به طور معمول جذب شیر دارند، خللی ایجاد شود به هر میزان که لازم باشد دولت شیر خام مازاد را خریداری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رکنی در حاشیه بیست ونهمین دوره تجلیل از کشاورزان نمونه ملی بخش کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر امکان تولید انواع فرآورده‌های لبنی استاندارد به وفور در مناطق مختلف کشور توسط کارخانجات داخلی وجود دارد و مشکلی برای صادرات محصولات لبنی نداریم.

وی با تاکید براینکه با توجه به شرایط تولید محصولات پروتئینی و لبنی در کشور، امکان صادرات مازاد محصولات به کشورهای مختلف از جمله روسیه وجود دارد، اظهار کرد: در همین راستا هیاتی از روسیه برای بازدید از پتانسیل‌های تولید ایران به چند استان سفر کردند و جمع بندی مثبتی از این موضوع داشته‌اند.

وی افزود: امیدواریم که در سفر بعدی هیات بازدیدکننده محصولات لبنی از روسیه در بحثپروتکل‌های بهداشتی صادرات محصولات لبنی را نیز نهایی کنیم.

رکنی درباره صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به روسیه نیز، گفت: هم اکنون برای صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ با روسیه در حال مذاکره هستیم به طوری که برخی از واحدهای تولیدکننده محصولات صادراتی توسط سازمان دامپزشکی شناسایی و در مذاکرات دو کشور معرفی شده‌اند و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک صادرات مرغ را نیز عملیاتی شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان داشت: منابع مالی خرید تضمینی شیرخام باید در اعتبارات وزارت جهادکشاورزی دیده شود، شاید خرید تضمینی شیر برای سالجاری به طور کامل عملیاتی نشود، اما به طور حتم این فرآیند با تامین اعتبار مورد نیاز برای سال آینده عملیاتی خواهد شد.

رکنی تاکید کرد: بنای کار دولت در خرید تضمینی شیر خام خریداری شده، تبدیل شیر خام به شیرخشک است که به کشورهای متقاضی صادر می‌شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: در مرحله نخست خرید تضمینی شیر خام سالجاری ۱۰ استان در دستور کار قرار گرفته بود که در صورت تامین اعتبار این امر نیز در سایر استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مجموع ظرفیت صنایع فرآوری شیر خام کشور حدود ۱۸ میلیون تن است که رقم قابل توجهی است و در نظر داریم بسیاری از کارخانجات فعال کشور که قابلیت تولید شیر خشک را ندارند می‌توانند با یک کار تکمیلی این فرآیند را در کارخانه خود عملیاتی کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی شایعات پیرامون واردات مرغ آلوده به کشور را تکذیب کرد و گفت: امسال هیچگونه واردات مرغی به کشور صورت نگرفته، بلکه در مقایسه هشت ماهه ابتدای سالجاری با مدت مشابه سال قبل(سال ۹۲) صادرات گوشت مرغ ۷۰ درصد افزایش نیز یافته است.

رکنی افزود: دو سال قبل ۷۵۰ هزار تن مرغ از ترکیه وارد کشور شد که به دلیل آلودگی در شرایط خاص در‌‌ همان زمان معدوم سازی شد.

وی تاکید کرد: ایران واردات گوشت مرغ ندارد و به دنبال صادرات گوشت مرغ مازاد بر نیاز داخل نیز هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز