خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست / بخش خصوصی می‌داند مشکل کجاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۴۳

اگر سالیان گذشته تولید را جایگزین نفت کرده بودیم امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم. اقتصاد تولید محور یکی از واجبات امروز کشور بشمار می‌آید.

یک عضو اتاق بازرگانی کشور گفت: کاهش قیمت نفت شرایط اقتصادی کشور را با چالش مواجه کرده است و باید بدانیم که شرلیط اقتصادی کنونی مطلوب نیست.

جمشید عدالتیان در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص کاهش قیمت نفت و چالش‌هایی که ممکن است برای اقتصاد کشور به وجود آید، گفت: اینکه بهای نفت از یکصد دلار به نصف کاهش یابد، طبیعی است که اقتصاد را با چالش مواجه می‌کند از جمله کسری بودجه، البته دولت گفته است بودجه را طوری بسته است که با کسری مواجه نخواهد شد اما در بررسی آن می‌توان به این مهم رسید که با این روند بدون شک کسری بودجه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سال‌ها است که دولت‌های ما با کسری‌های بودجه مواجه هستند و این خود سبب می‌شود تا پروژه‌های کشور در هر مرحله‌ای که قرار دارد با مشکل مواجه شود. البته باید توجه داشت که در خصوص پروژه‌های عمرانی مباحثبررسی جدی است چراکه کاهش فعالیت‌های عمرانی موجب چالش‌های زیادی خواهد شد که بیکاری یکی از آن مشکلات است.

عضو اتاق بازرگانی تهران اظهارداشت: اگر سالیان گذشته تولید را جایگزین نفت کرده بودیم امروز با چنین مشکلی مواجه نبودیم. اقتصاد تولید محور یکی از واجبات امروز کشور ما بشمار می‌آید که باید بیشتر به آن توجه شود. اینکه ۳۰درصد تولید کشور هم اکنون فعال است و مابقی یا نمی‌ه تعطیل و یا تعطیل شده‌اند برای کشوری همانند ایران مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی ما بار‌ها گفته ایم که در جلسات با دولت باید به تولید توجه بیشتر شود چرا که ما به عنوان یک فعال اقتصادی می‌دانیم گره مشکل در کجا قرار دارد و اگر ما نتوانیم این گره را باز کنیم از دیگران نمی‌توانیم توقع داشته باشیم.

عدالتیان تاکید کرد: با این همه امیدواریم که نگاه‌ها تغییر کند و حال که قیمت نفت کاهش پیدا کرده است حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز