خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

۱.۳ میلیون هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۰۵

با توجه به محدودیت منابع آبی و بحران آب در کشور، کاهش سهم آب برای تولید محصولات آب بر در مناطق کم آب، آبیاری تحت فشار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی گفت: از مجموع هشت میلیون هکتار اراضی آبی کشور تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مجهز به آبیاری تحت فشار است.

به گزارش ایلنا، سیدرحیم سجادی در بازدید از بخش کشاورزی بادرود شهرستان نطنز اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و بحران آب در کشور، کاهش سهم آب برای تولید محصولات آب بر در مناطق کم آب، آبیاری تحت فشار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی از آب مصرفی کشور در همه مناطق یکسان نیست، افزود: سهم آب بخش کشاورزی استان اصفهان از آب مصرفی کشور حدود ۳۰ درصد است.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان داشت: در چند سال اخیر سیاست این وزارتخانه بر آبیاری تحت فشار و احداثشبکه های فرعی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تغییر و تاکید داشته است.

سجادی گفت: با تاکید بر کاهش سهم آب محصولات آب بر مناطق کم آب بخصوص در بخش کویری بادرود، برنامه ای برای تغییر الگوی کشت در این منطقه در نظر گرفته خواهد شد تا معیشت کشاورزان با مشکل مواجه نشود.

همچنین در این بازدید، مدیر جهادکشاورزی نطنز گفت: از مجموع ۱۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان نطنز، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از آن به بخش زراعت و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به باغات که عمده آن در بخش کویری بادرود قرار دارد، اختصاص دارد.

' عبدالرضا مهدی بادی ' افزود: تعداد ۱۴۴ حلقه چاه عمیق کشاورزی، ۳۶۰ رشته قنات ۱۰ هزار راس دام سنگین و ۷۰ هزار راس دام سبک در شهرستان نطنز وجود دارد.

وی در ادامه تامین اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی با باز پرداخت طولانی مدت، صدور مجوز برای ساخت اتاق کارگری ویژه کشاورزان و باغداران، توجه به صنایع تبدیلی و احداثسردخانه جهت انبار محصولات باغی به خصوص انار منطقه بادرود را از مشکلات کشاورزان شهرستان برشمرد.

شهرستان نطنز در ۱۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز