خبرگزاری کار ایران

تعاون روستایی خوزستان مجوز خرید برنج این استان را دریافت کرد؛

هرکیلو برنج دو هزار و ۹۰۰ تومان

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۹۳

با دستور وزیر جهاد کشاورزی، تعاون روستایی خوزستان این اجازه را دارد که برنج کشاورزان این استان را تا ۲۹ هزار ریال برای هر کیلوگرم خریداری کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش قیمت خرید توافقی برنج از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی، تعاون روستایی خوزستان این اجازه را دارد که برنج کشاورزان این استان را تا ۲۹ هزار ریال برای هر کیلوگرم خریداری کند.

به گزارش ایلنا، کیخسرو چنگلوایی در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: تا پیش از این قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم برای برنج خوزستان ۲۴ هزار ریال تعیین شده بود که این قیمت بر اساس رقم کشت در استان ها متفاوت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به اینکه قیمت برنج این استان در بازار برای هر کیلوگرم ۳۵ هزار ریال است افزود: برنج خوزستان کیفیت خوبی دارد اما نیاز است که این محصول با بسته بندی بهتری وارد بازار شود.

وی در ادامه در خصوص ورود نوعی هورمون جدید در بازار برای رشد سریعتر محصول گوجه فرنگی گفت: در روزهای گذشته خبرهایی در این زمینه منتشر شده که در صورت اثبات این مساله با کشاورزانی که از این نوع هورمون استفاده کرده اند برخورد قانونی می شود.

چنگلوایی افزود: در این خصوص، مکاتباتی با شهرستان ها انجام و در خصوص ورود برخی مواد شیمیایی ممنوعه اخطار لازم داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی ۹۲ _ ۹۳، بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستان خریداری شده گفت: این میزان در سال ۹۰ حدود ۶۰۰ هزار تن بود که به دلیل افزایش تولید محصولات کشاورزی خرید تضمینی نیز افزایش یافت.

چنگلوایی با اشاره به اینکه خوزستان قطب اول کشاورزی کشور است افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در خوزستان وجود دارد، کشاورزی از لحاظ اقتصادی در این استان به صرفه تر از هر استان دیگری است.

وی گفت: در خوزستان ۸۷۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی دیم وجود دارد و بیش از ۱۳۰ نوع محصول باغی و زراعی درآن کشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه تولیدات زراعی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ و نیم میلیون تن بوده افزود: از نظر کارهای زیربنایی بیش از ۴۴ درصد از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، ۷۹درصد شبکه زه کشی زیر زمینی و چهاردرصد تجهیزات و اراضی مدرن کشور در خوزستان است.

وی خاطرنشان کرد که در تمامی استان ها، کشت چغندر در فصل بهار و با استفاده از کانال های آبیاری کشت می شود اما در خوزستان این محصول در فصل پاییز کشت شده و بخش قابل توجهی از اراضی از طریق بارش ها آبیاری می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز