خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی خبر داد:

تدوین برنامه های راهبردی اقتصادی در استان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۵۷

برنامه های راهبردی تدوین شده در راستای عملیاتی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و دولت یازدهم در بخش اقتصاد برای سالم سازی، شفاف سازی، تسهیل در انجام فرآیندها، توجه به مقوله بهره وری، تهیه و تدوین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: این سازمان بمنظور بهبود وضعیت و ارتقا جایگاه بخش های صنعت، معدن و تجارت که بزرگترین بخش اقتصادی کشور و استان محسوب می شوند برنامه ها و راهبردهای عملیاتی را تهیه و تدوین کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران(شاتا)؛ جعفر صادق اسکندری در نشستی که با اعضای شورای راهبردی و سرپرستان کارگروه های تخصصی استانداری آذربایجان غربی که در حوزه ریاست این سازمان برگزار شد؛ گفت: برنامه های راهبردی تدوین شده در راستای عملیاتی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و دولت یازدهم در بخش اقتصاد برای سالم سازی، شفاف سازی، تسهیل در انجام فرآیندها، توجه به مقوله بهره وری، تهیه و تدوین شده است.

وی اجرای طرح تعیین تکلیف وضعیت طرح های صنعتی، تهیه برنامه های آمایش صنعت، معدن و تجارت استان با شناسایی وضعیت موجود بخشهای مختلف صنعت، معادن و تجارت به تفکیک شهرستان ها، ایجاد واحدهای صنعتی جدید براساس مزیت ها و پتانسیل های مناطق مورد مطالعه، ساماندهی و ایجاد مجتمع های صنفی تولیدی در قالب اداره زیرساختهای تجاری و پایش مستمر وضعیت واحدهای تولیدی و احصاء اهم مسایل و مشکلات پیش روی آنها را طی برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور صاحبان صنایع و مدیران دستگاه های اجرایی از اقدامات سازمان در بخش صنعت برشمرد.

به گفته اسکندری؛ حذف طرح توجیحی فنی، مالی و اقتصادی و تشکیل پرونده فیزیکی، واگذاری ۵۸ عنوان از فعالیت های مهم این سازمان جهت ارایه خدمات الکترونیکی به دفاتر پیشخوان دولت و همچنین تفویض اختیار تعداد ۱۰۱ عنوان از فعالیت های سازمانی به ادارات تابعه در شهرستان ها در جهت تمرکز زدایی از اقدامات سازمان در جهت بهبود فضای کسب و کار است.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی بین ایمیدرو و استانداری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: مطالعه و اکتشاف پهنه های معدنی بلوکه شده استان در حدود ۷ هزارو ۲۰۰کیلومتر مربع، استخراج مواد معدنی فلزی و باارزش و ایجاد واحدهای فرآوری پایین دستی طلا و سنگ های قیمتی از موارد این تفاهم نامه هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آمادگی این استان برای پیاده سازی سیستم کاداستر معدنی خبر داد و گفت: در طی ۵ ماه گذشته با حذف ترسیم نقشه های محدوده های معدنی به صورت دستی و ساماندهی و بروزرسانی اطلاعات ۳هزارو ۸۰۰ محدوده معدنی استان زمینه لازم برای پیاده سازی سامانه کاداستر معادن در استان فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز